OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och bidra till socialtjänstens omställning, möta de nya förutsättningarna i en ny socialtjänstlag och vill jobba på hög strategisk nivå med våra intressenter?
Vi söker dig som drivs av att bidra till utvecklingen av socialtjänstens ansvarsområden, du är en lagspelare, modig, nyfiken och ser samspelet mellan offentlig sektor, myndigheter och marknaden som en självklarhet i denna utveckling. Har du kanske redan etablerade nätverk för strategiskt arbete, ser upphandling som ett viktigt styrmedel för att driva utvecklingen inom välfärdsområdet och dessutom har analytisk förmåga att påvisa effekterna, så kan du vara den vi söker!
Tjänsten
Vi söker en person som framförallt ska driva och äga utvecklingen av kategoristrategi och avtalsportfölj inom vår kategori Sociala tjänster. Som kategoriansvarig leder och driver du kategoriteamet. Du styr och koordinerar kategorins aktiviteter relaterade till portföljfrågor, och hanterar eventuella förändringar i omvärlden som kan kräva nya leveranser. Du tar fram beslutsunderlag inför beslut om avtal och ansvarar för förvaltningsrelaterade beslut. Du har också ansvar för avtalens följsamhet och lönsamhet och KPI:er. Du samordnar och för in strategierna i det operativa arbetet, är involverad i pågående upphandlingsprojekt och i förvaltningen. Du analyserar affärer och effekter inom befintliga och potentiellt nya erbjudanden såsom avtalsområden eller annat stöd till våra kunder samt deltar i marknadsaktiviteter.
Kategorin består i dagsläget av:
Nationella ramavtal inom flertalet områden, bland annat: HVB, konsulentstödd familjehemsvård och stödboende.
Lokala ramavtal (STIC = Stockholms inköpscentral) inom bland annat: öppenvård, insatser inom socialpsykiatrin, stödboende och korttidsboende.
Vi ser stor potential i att utveckla kategorins stöd till socialtjänsten, både genom avtal inom områden som vård, behandling men också inom andra tjänsteområden och i stöd i hur avtalen används. Därför är det viktigt att du kan leda och samarbeta med kunder, marknaden och intressenter. Kategoriteamet består av 10 erfarna medarbetare med kunskap om socialtjänsten, ramavtal och kvalitetsuppföljning.
Kvalifikationer Erfarenhet av social omsorg – Minst tre års erfarenhet av arbete inom social omsorg, antingen på leverantörsmarknaden eller beställarsidan, för att säkerställa professionell hantering av omsorgsfrågor.
Relevant utbildningsbakgrund – Relevant eftergymnasial utbildning och förmåga att förstå och hantera komplexa frågor kopplade till välfärdssystemet och dess styrning.
Kunskap och om kategoristyrning som metod för strategiskt inköp och förmåga att analysera kategorins portfölj för att skapa värde och effektivitet för våra kunder, kommunerna.
Kommunikationsförmåga – Förmåga att anpassa budskap och kommunicera tydligt till olika målgrupper och individer, både skriftligt och muntligt.
Profil
För att lyckas i rollen är det viktigt att du förstår att teamet är nyckeln till framgång. Du behöver vara engagerad, bra på att bygga relationer och hålla dig uppdaterad om förändringar i omvärlden. Dessutom är det viktigt att du trivs med att skapa struktur, organisera och arbeta tillsammans med andra. Vi värdesätter också att du delar våra värderingar – att vara nyfiken, schysst, vass och relevant. Hos oss uppmuntras du till ständig utveckling i en engagerad miljö.
Ansökan Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta oss. Sista ansökningsdag är 30 oktober.
Vi ser fram emot din ansökan!
Om AddaAdda är ett företag inom SKR som erbjuder tjänster och produkter inom hållbar försörjning, digitalisering och kompetensutveckling. Vi är verksamma i hela landet och har kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi är ett växande bolag som omfattar ungefär 160 anställda. Läs mer om vår verksamhet på vår www.adda.se