Vi söker en Kategorichef RX/Supply Chain Manager RX till LloydsApotek

Arbetsbeskrivning

LloydsApotek är på en spännande resa där vi förra sommaren fick nya internationella ägare, vi har ett nyöppnat e-handelsapotek och står inför ett kommande namnbyte. Nu letar vi efter dig som vill bli en del av vårt team på servicekontoret.
Inledning
Vi söker nu en affärsdriven Kategorichef RX och Supply Chain Manager med ansvar att utveckla och driva RX-affär med supply chain ansvar på LloydsApotek.
Arbetsuppgifter
Som Kategorichef RX arbetar du både operativt med apotek och samarbetspartners, samt strategiskt och långsiktigt för att nå resultat och uppställda mål inom kategorin. Du är ansvarig för leverantörskontakter, upphandling och förhandling av PI-affären, samt strategiska inköp. Som Kategorichef arbetar du med att optimera bästa möjliga inköpsvillkor genom att balansera parametrar som kundnytta, pris och kvalitet.
Du ansvarar för att det receptbelagda sortimentet följer regelverk genom att säkerställa att rutiner, instruktioner och processer fungerar, följs och uppdateras.
I rollen ingår även att ansvara för optimering och hantering av lager, analysera leveranskedjans nyckeltal för att upprätthålla och förbättra resultaten, och arbeta operativt i vårt lageroptimeringssystem Relex.
Du arbetar nära övriga avdelningar på Servicekontoret för att bidra i lagervärdes- och kategorianalyser, kvalitetsarbete, uppdatera rutiner och rapporter. Då du leder lagerforum har du nära kontakt och dialog med apoteksdriften på regelbunden basis.
Genom att du stöttar och supporterar våra medarbetare i apoteken, bidrar du också i förlängningen till ett mer positivt och hälsosamt liv för våra kunder.
Vem är du?
För att lyckas i rollen som Kategorichef RX är det meriterande om du har arbetslivserfarenhet inom apoteks- eller läkemedelsbranschen där du fått en god förståelse för vår verksamhet och regelverk som styr apoteksbranschen. Det är också meriterande om du är utbildad inom farmaci, alternativt har en eftergymnasial utbildning inom området. Att du tycker logistik, förhandling och prisanalyser är spännande, är givet.
Har du erfarenhet från ett lageroptimeringssystem är det meriterande.
Som person är du noggrann, analytisk och affärsinriktad, och har ett öga för detaljer. Du har goda kunskaper i MS Excel samt goda kunskaper i tal och skrift i både svenska och engelska. Vana av BI-verktyg är meriterande.
Ansök redan idag!
Låter detta som din nästa utmaning, sök då tjänsten redan idag! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillämpad provanställning.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Maria Holmgren, Chef Sortiment, Inköp och Logistik på maria.holmgren@lloydsapotek.se.
LloydsApotek
LloydsApotek arbetar dagligen för ett friskare Sverige, ett nytänkande apotek som genom rådgivning och tjänster vill inspirera till ett mer hälsosamt liv. Hos LloydsApotek möter kunden kompetent och välutbildad personal som är experter inom receptbelagda läkemedel, hud och värk. LloydsApotek öppnade sitt första svenska apotek i Eskilstuna 2010 och driver idag 75 fysiska apotek och erbjuder en komplett e-handel med läkemedel och ett brett sortiment inom egenvård.
LloydsApotek är en del av CEPD N.V. (Corporation of European Pharmaceutical Distributors N.V.) ett av de ledande företagen på Europas läkemedelsmarknad, med huvudkontor i Amsterdam. CEPD grundades 2008 och förvaltar den tredje största apotekskedjan i Europa med över 1500 apotek i Polen, Litauen och Sverige.
För oss är våra värdeord inte bara ord. Tillsammans är vi Nytänkande, tar Ansvar, visar Respekt och har alltid Kunden i centrum.

Kontaktpersoner på detta företaget

Apotekschef Solin Chami
(+46) 738-255 714
Apotekschef Martina Nilsson
076-7983165
Apotekschef Magnus Fagerholm
(+46) 70-271 51 68
Regionchef Mattias Jacobsson
(+46) 70-940 04 63
Apotekschef Erik Hartgerink
(+46) 767983176
Regionchef Daniel Rahmstrid
(+46) 73-8255732
Apotekschef Lars Stenseke
(+46) 0510-306300
Apotekschef Susanne Malmberg
(+46) 072-246 51 14
Apotekschef Mehija Dzihic
(+46) 076-798 31 75
Apotekschef Christina Ljungberg Persson
(+46) 346888190

Sammanfattning

  • Arbetsplats: LloydsApotek
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 augusti 2022
  • Ansök senast: 30 september 2022

Besöksadress

Verkstadsgatan 6d
None

Postadress

Verkstadsgatan 6d
Kalmar, 39239

Liknande jobb


Supply Chain Category Manager

Supply Chain Category Manager

31 oktober 2024

Supply Chain Category Specialist

Supply Chain Category Specialist

31 oktober 2024

Lager 157 söker Assortment Manager Kids

25 oktober 2024

Lager 157 söker Assortment Manager Kids

24 oktober 2024