OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gillar du kundservice och är en person som gärna går den extra milen för både kund och kollegor? Då kan det vara dig vi söker till vår kund- och medlemsservice. Tjänsten är placerad i fina lokaler vid Chalmers i Johanneberg och är ett vikariat på initialt 1 år med möjlighet till förlängning. Tillträde omgående.
Arbetsuppgifter
Vår kund- och medlemsservice består av två team, boendeservice och styrelseservice. Boendeservice supporterar våra medlemmar genom att administrera och besvara alla förekommande frågor från våra medlemmar, så som felanmälan, HSB medlemskap, Bospar och nyproduktion. Styrelseservice supporterar våra kunder, styrelserna i våra bostadsrättsföreningar, med diverse administrativa arbetsuppgifter så som kontering av leverantörsfakturor, namnskyltar och nyckelhantering. I båda teamen ingår dagliga kontakter med våra bostadsrättsföreningars styrelser och medlemmar via telefon, mejl och ibland, personliga besök.
Du kommer att tillhöra ett team på för närvarande 30 personer och ha dator och telefon som dina främsta arbetsverktyg. Arbetet är omväxlande med högt tempo och du har mycket kundkontakter både externt och internt.
Kvalifikationer
Vi ser att du har gymnasiekompetens inom ekonomi eller administration och vi vill att du har erfarenhet av löpande ekonomiska administration. För arbetet krävs telefoni- och datorvana samt goda kunskaper i programmen Word och Excel.
Det är en fördel om du har erfarenhet av liknande funktion och kan kommunicera på både svenska och engelska. Vana vid kundkontakter och erfarenhet från fastighetsbranschen är meriterande.
Vårt arbetssätt kommer att genomgå stora förändringar i och med den digitala tjänsteutveckling HSB Göteborg är inne i, och står inför. Har du dokumenterad erfarenhet av medverkan i digitala utvecklingsprojekt är det en merit.
Personliga egenskaper
Vi tror att du har en hög servicekänsla och insikt i vad det innebär att arbeta med kunden i centrum. För att trivas i vårt gäng är du flexibel och tycker om kontakten med andra människor.
Eftersom du kommer att vara en del i ett team, behöver du också ha samarbetsförmåga, flexibilitet och vilja att kvala upp ärmarna för att arbetslaget ska kunna fullgöra sina uppgifter.
Vi erbjuder
Ett arbete där du som medarbetare får använda din drivkraft och ges möjlighet att göra skillnad varje dag. Vi jobbar i en kreativ miljö på vårt nybyggda kontor inne på Chalmers område, där vi skapar det hållbara boendet i samverkan med bland annat Johanneberg Science Park och Chalmers Tekniska Högskola. Vårt forskningsprojekt HSB Living Lab står i fokus för innovation.
Sista ansökningsdag är 30 september 2020 men vi kommer att ha intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vill du veta mer, kontakta chef medlemscenter, Anna-Karin Antelme på telefon 010-442 22 36.
Unionens representant är Maria Lindqvist telefon 010-442 21 36
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
HSB Göteborg är Västsveriges största bostadskooperativa företag. Vi ägs av 72 000 medlemmar och all vinst går till att utveckla framtidens boende, bland annat genom att producera tjänster och bostäder som ligger i framkant. Inom HSB Göteborg finns drygt 350 bostadsrättsföreningar och vi äger samt förvaltar även hyresrätter och lokaler. Vår vision är att höja kvaliteten på allt från grannskap och gemenskap till arkitektur och boendeekonomi. Vägen dit ska vara hållbar enligt ISO 26000 och visa att vi tar vårt miljömässiga, ekonomiska och sociala ansvar för framtiden. HSB Göteborg har utsetts till bästa arbetsgivare i branschen och fått hedersomnämnande för att vi arbetar föredömligt med mångfald och likabehandling.
Kontaktpersoner på detta företaget
Julia Rofors
Joakim Axelsson
Magnus Gustafsson
Björn Pettersson
Per-Anders Olsson
Lise-Lei Hugosson
Lise-Leo
Kari Svedevall
Sophie Karlsson