OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Region Blekinge bidrar du till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa. Glädjen och tillfredställelsen i att invånare och patienter får högre livskvalitet är en stark kraft som gör det meningsfullt att gå till jobbet. Dessutom är Blekinge en pärla som boende- och livsmiljö. Därmed kan du både göra gott och leva gott. För att livet är viktigt.
Vår värdegrund vilar på tre ledstjärnor: engagemang, samarbete och kvalitet.
Visst är du vår nya kollega?
Vi är ett glatt gäng som ansvarar för trafikupplysning, koordinering och trafikledning av serviceresor på Blekingetrafiken. Just nu söker vi en kollega till vår kundservice.
Om Blekingetrafiken och Region Blekinge
Blekingetrafiken har Sveriges 4:e nöjdaste kunder inom kollektivtrafikbranschen. För oss handlar kollektivtrafik om så mycket mer än resor. Vi har ett stort kundfokus i allt vi gör. Tillsammans med kunder skapas möten och det bidrar till en välfungerande infrastruktur som möjliggör utvecklingen av städer och regioner, där människor kan bo och leva med livskvalitet.
Blekingetrafiken är ett starkt varumärke och en attraktiv arbetsgivare. Vi är en förvaltning inom Region Blekinge och är en politiskt styrd organisation. Vårt uppdrag är att bidra till att det ska vara enkelt att leva i Blekinge utan bil och målet är att fler ska välja att åka kollektivt. Verksamheten ansvarar för resande med buss, tåg, skärgårdstrafik, skolskjutsar, färdtjänst samt sjukresor. Här finns det en stor bredd av kompetenser; vi arbetar med trafikplanering, marknadsföring, information, affärsutveckling, verksamhetsutveckling, beställningsmottagning och kundservice. Vi har 43 medarbetare men vi sysselsätter ungefär 700 personer genom att trafiken är upphandlad så att andra trafikföretag kör på Blekingetrafikens uppdrag.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en kollega som kan jobba på vår kundservice/BLI-central (Beställning, Ledning och Information).
Du kommer att jobba med att hantera beställningar av serviceresor och dirigera fordon inom serviceresor, samt arbeta i vår trafikupplysning som riktar sig till våra kunder som åker buss, tåg och båt. Vi jobbar i en callcentermiljö där vi sköter mycket av servicen via telefon och dator. I vår kundservice får du svara på frågor som gäller all vår trafik såsom biljettsystem, beställa biljetter till utomlänsresor etc. Vi har även hand om anropsstyrd trafik samt beställning av öppen närtrafik inom länet.
Arbetstiden är schemalagd och vi arbetar även kvällar och helger.
KVALIFIKATIONER
För att vara aktuell för tjänsten ska du ha gymnasieexamen och flerårig erfarenhet av serviceyrket med nära kundkontakter. Du har god lokalkännedom i Blekinge och om våra angränsande län då mycket av detta används i vår orderläggning. Det är även viktigt att du har god datorvana och kunskaper i Officepaketet samt goda språkkunskaper. Du ska kunna svenska flytande i tal och skrift och engelska flytande i tal. Erfarenhet av arbete i callcentermiljö är meriterad.
Personliga egenskaper som är önskvärda är att du är engagerad, noggrann, positiv, bra på att kommunicera och har god förmåga att koordinera. Viktigast av allt är att du är serviceminded ut i fingerspetsarna och alltid sätter kunden i fokus. Att du har ett genuint intresse för andra människor och att du får energi av mötet med kund. Är du lösningsfokuserad och pedagogisk kommer du nå långt. För att bli en av oss på Blekingetrafiken ska du vara strukturerad i ditt arbetssätt och ha god samarbetsförmåga. Vi lägger stor tyngd på personliga egenskaper såsom stresstålighet och noggrannhet.
Region Blekinge krigsplacerar all tillsvidareanställd personal.
ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan! Tack för att du ansöker via länken i annonsen.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.