Vi söker en kommunikativ person till servicedesk

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning

Du kommer att arbeta ute hos Ateas kunder i deras driftorganisation eller support, exempel på en arbetsuppgift kan vara felsökning av datorer, både mjukvara och hårdvara. Du kommer att ge support till kunder via telefon och mail, det kan även förekomma att hjälpa användare på plats. I tjänsten ingår även registrering i ärendesystem vilket kräver en administrativ förmåga.

Arbetets omfattning: Heltid. Du kommer att vara anställd utav oss på Magna men arbeta som konsult ute hos kund.
Arbetstider: 8-17.
Start: Omgående.


Kundföretaget

Atea är svenska landslaget i it-infrastruktur som har samlat it-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Medarbetare som brinner för att vara med att bygga ett bättre Sverige med hjälp av it, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. För Atea är det viktigt att du liksom företaget lever dessa värderingar.

Din profil

Du har ett brinnande intresse för IT och service, kunskaper om hur en dator är uppbyggd och fungerar samt hur Microsoft standardapplikationer och operativsystem fungerar. Du har en mycket god kommunikation och pedagogisk förmåga att föra en diskussion på både svenska och engelska. Det är meriterande om du har erfarenhet av att felsöka datorer, både mjukvara och hårdvara samt erfarenhet av enklare administration i Office 365 och Active directory.

Som person är du effektiv och engagerad, du är nyfiken och vill lära dig att ta dig an nya utmaningar. Du är lojal, noggrann, strukturerad, en ansvarsfull person. Vidare är du serviceinriktad som alltid ger kunden rätt service i alla lägen.

Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till Sandra Erdös på tel. 08-501 685 18 alternativt sandra.erdos@magna.se. OBS! Vi tar inte emot ansökningar via mail.


Vårt företag

Vi är en samarbetspartner som hjälper företag att utveckla, utmana och förbättra organisationer inom bemanningslösningar och rekryteringsuppdrag. Vi hjälper våra kunder med allt ifrån juniora tjänster till chefs- och specialistroller. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Handel & Logistik, Industri.

Vi önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning.
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!

Kontaktpersoner på detta företaget

Emma Henriksen

Louisa Björklund

Frida Bergman

Marcus Nilsson

Marcus Nilsson
076-6778778
Christian Vikander
070 512 49 15
Christian Vikander
08 - 121 502 04
Jessica Tollstoy

Johanna Lindholm

Ann-Sofie Widlund Stendalen
08-501 685 11

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MAGNA AB
  • 2 platser
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 25 november 2016

Besöksadress

Industrigatan 4A, Stockholm
None

Postadress

Industrigatan 4A
Stockholm, 11246

Liknande jobb


Digital Workspace specialist/Lead

15 november 2024

15 november 2024

15 november 2024