OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara en del i vårt kommunikationsteam med uppdraget att stärka vår kommunikation och vårt varumärke?
Kopparstaden är på en spännande resa med affärsplanen för 2022 – 2026 som grund, där huvudmålet är att vi tillsammans skapar nöjda kunder. I detta har vårt kommunikationsteam en viktig roll. På vår hemsida www.kopparstaden.se hittar du Affärsplan 2022 - 2026 där du kan läsa mer.
Jobbet som kommunikatör
I den här rollen kommer du att växla mellan att arbeta strategiskt och operativt. Strategiskt genom att tillsammans med övriga på kommunikation ta fram strategier och planer för vår kommunikation.
Operativt kommer du att arbeta med hela kommunikationsprocessen från att lyssna in och analysera behov till utformning av strategi, val av kanaler, genomförande och uppföljning.
Du kommer arbeta med ett flertal parallella aktiviteter som varierar i omfattning och tid. Det kan vara allt från större kampanjer som pågår under flera månader såsom lansering av en nybyggnation till mindre informationsinsatser med hyresgäster på en specifik adress som målgrupp.
Exempel på arbetsuppgifter är att:
analysera behov, planera, producera och utvärdera kommunikationsinsatser på egen hand eller tillsammans med kollegor/extern part.
ansvara för användarvänligheten samt utveckling av våra kommunikationskanaler. Idag består de av vår hyresgästtidning BO, hemsida, sociala medier (Facebook, Instagram, LinkedIn och YouTube), trapphustavlor (manuella och digitala) och vårt intranät Slussen.
ta fram strategier och planer för våra kommunikationsinsatser.
producera material som tex annonser, broschyrer och texter utifrån målgrupp.
stötta och fungera som bollplank till organisationen i kommunikationsfrågor samt fungera som sakkunnig i projekt.
Rollen innebär många kontaktytor, vilket kräver att du är kommunikativ, lyhörd och tycker om att samarbeta med andra.
Organisatoriskt tillhör tjänsten vår marknadsavdelning, du arbetar i grupp med tre medarbetare och du rapporterar till vår marknads- och uthyrningschef.
Din kompetens och dina förmågor
Du har en högskoleutbildning eller motsvarande inom marknadsföring/kommunikation samt några års erfarenhet av liknande roll.
Du har erfarenhet av att arbeta med digitala kanaler med fokus på webb och sociala medier.
Du har erfarenhet av att målgruppsanpassa innehåll till olika kanaler, digitala såväl som traditionella.
Du är en duktig skribent och van att arbeta i Adobe CC, Site Vision, Wordpress, CMS verktyg och i Office 365.
Har du erfarenhet av arbete med användarupplevelse i digitala tjänster eller UX-design så är det meriterande.
Som person är du trygg i dig själv och i din roll som kommunikatör. Du arbetar strukturerat och lösningsorienterat samtidigt som du vågar utmana och tänka nytt.
Du är nyfiken på digitala trender och hur man kan använda dessa för att stärka varumärke och kommunikation.
Bra att veta
Tjänsten är tillsvidareanställning och på heltid. Placering på Kopparstadens huvudkontor i Falun.
Vi har valt rekryteringsförfarande och vill därför inte bli kontaktade av säljbolag eller rekryteringsföretag.
Kontakter
Rekryterande chef Anna Timander 023-458 21
Sista ansökningsdag är den 2023-03-12. Urval sker löpande.