Vi söker en kontorsassistent!

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu till en statlig myndighet i Stockholm en avdelningsadministratör/assistent för ett konsultuppdrag. Du kommer som assistent till avdelningschefen och enhetscheferna ombesörja administrativa stabsuppgifter såsom exempelvis rese- och mötesbokningar, mötesprotokoll, ansvar för avdelningens beställningar, enkäter till intressenter, stöd i redovisningsarbete, hantering av bekräftelser m.m.
Uppdraget har start i januari och kommer att pågå till 31 augusti med möjlighet till förläning. 


Arbetsbeskrivning:

-Bokning och planering av konferenser, interna och externa i varierande storlek.

-Att ha huvudansvaret för ett systemstöd som nyttjas av kommuner och landsting m.fl (ca 400
organisationer) vilket kräver kontakt med dessa organisationer via telefon och e-post.

-Assistent till avdelningschef och enhetschefer i diverse frågor.

-Skriva protokoll vid avdelningsmöten.

-Beställningsansvarig för avdelningen. Alla beställningar på avdelningen går via
avdelningsadministratören. Det kan handla om att beställa datorer, kontorsmöbler och liknande.

-Skapa, skicka ut och följa upp enkäter i enkätverktyget Questback.

-Boka resor till samtliga medarbetare på avdelningen.

-Personaladministratör. Avdelningsadministratören ansvarar för att sjukanmäla medarbetare och
sköta lättare administrativa uppgifter kopplat till personal.

-Tillsammans med resten av hjälpa till med redovisningsprocessen för våra ramavtalsleverantörer.



Kvalifikationer:

Vi ser att du som söker har god IT-kunskap inom Officepaketet, kan uttrycka sig väl i tal och skrift. Du har ett intresse för systemstöd då avdelningen utvecklas över tid och behovet av stöd kan variera över tid. Du har lätt för att lära då arbetet på avdelningen ständigt utvecklas, samtidigt som du är prestigelös och service minded.
Du har viss förståelse för ekonomi (moms, kredit) med tidigare erfarenhet av inköps- och leverantörskontakter.

Du är van att arbeta på arbetsplatser med mycket interaktion med kollegor, exempelvis i
öppet landskap eller i en servicefunktion, där avbrott i arbetet är vanligt förekommande och som kräver
att man kopplar bort ljud runt om kring sig för att fortsätta jobba


Personligt:
För att trivas i rollen tror vi att du är samarbetsinriktad, kommunikativ och prestigelös. Du tycker om struktur och ordning, har förmågan att sätta dig in i nya frågor snabbt och ta till dig nya systemstöd.


 


Anställningsform:
Visstid
2019-01-21-2019-08-31
Möjlighet till förläning. 


Sysselsättningsgrad:
Heltid-100%


Arbetstid och lön:
Dagtid 08:00-16:30
Fast lön


Övrig information:
Urval sker löpande så välkommen med din ansök redan idag.
Du söker tjänsten via vår hemsida: www.kornboden.se

 

 

Kornboden arbetar med tjänsterna; bemanning, rekrytering och interim management. Vi har hjälpt stora och små företag, i storstad och i glesbygd sedan 1996.
Våra kunder finns både inom privat och offentlig sektor. Vi har mer än 15 års erfarenhet av - Rätt person, på rätt plats med rätt kompetens!

 

 


Kontaktperson
Madelene Sahlin

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Forslund, Kandidatansvarig

Hans-Olof Jonsson, Rekryteringskonsult Kornboden
070-681 32 70
Joel Eriksson, Konsultchef
063-194346
Christoffer Sjöstedt,

Joel Eriksson, Konsultchef

Joel Eriksson, Kandidatansvarig
063-194346
Robert Nilsen,
063-19 43 30
Camilla Enarsson, Konsultchef
063-19 43 30
Linda Forslund, Kandidatansvarig
019-689 01 32
Jens Olsson, Rekryteringskonsult
060-7890501

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kornboden Östersund
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 21 december 2018

Besöksadress

Kornboden Strandgatan 21 891 33 Örnsköldsvik
None

Postadress

Storgatan 39
Östersund, 83133

Liknande jobb


Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024