Vi söker en kundcenterassistent!

Arbetsbeskrivning

Trivs du med att arbeta i en organisation under ständig utveckling, brinner för ditt jobb och är professionell i allt du gör? 
Perfekt, då är du den vi söker!
Som kundcenterassistent hos oss tillhör du vår avdelning kundcenter och rapporterar till chefen för denna avdelning. Vi rustar och förstärker för framtiden och rollen är nyinrättad vid Nyköpingshem. 

 

Du kommer att svara för hyresjuridiska frågor, till exempel klagomål, överprövningar och stämningsansökningar.

 

I rollen ingår att arbeta med företagets kravprocess såsom formell handläggning via påminnelser, krav och avbetalningsplaner. I detta ingår att ha externa kontakter med till exempel sociala myndigheter och Kronofogdemyndigheten.

 

Du kommer att handha ärenden om hyreskompensation. I rollen ingår även att vara behjälplig kundcenterchef med administrativa uppgifter, exempelvis statistik, sammanställningar och uppföljningar. 

Din bakgrund
Du har en relevant gymnasieutbildning för arbetet eller motsvarande erfarenhet. Har du en utbildning i hyresjuridik är det meriterande. Du har mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. 

Du har goda kunskaper i engelska i tal och skrift. 

 

Vi ser att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och administration.  Det är meriterande med erfarenhet av hyresnämnds-/domstolsärenden. Har du erfarenhet från fastighetsförvaltande bolag eller erfarenheter av  myndighetsutövning, vid till exempel Kronofogden, Försäkringskassan, 

Socialtjänsten är det meriterande. Tjänsten kräver B-körkort. 

Din profil
Du har förmågan att fatta beslut och kan hantera komplexa problem och situationer självständigt och effektivt. Du kan planera och organisera ditt arbete på ett realistiskt sätt. Det är viktigt för dig med en god kundupplevelse och ett professionellt bemötande. Du är en kollega som uppmuntrar till samarbete och finns tillgänglig för att utbyta erfarenheter, information och ideér med andra. Du är trygg i din kompetens och har hög integritet.

Ansökan och rekryteringsprocessen
Din ansökan vill vi ha senast den 14 augusti 2023. Vi tar enbart emot ansökningar via länken här i annonsen. Tjänsten är en tillsvidareanställning. Provanställning kan komma att tillämpas.

 

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till Martina Hefling, kundcenterchef, martina.hefling@nykopingshem.se

 

Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att höra av dig till Pernilla Josefsson, HR-ansvarig, pernilla.josefsson@nykopingshem.se 

Välkommen med din ansökan redan idag!
 


I snart 75 år har Nyköpingshem spelat en viktig roll i kommunens expansion och bostadsutveckling genom att bygga nytt, bygg till och bygga om. Med drygt
4 000 bostäder är vi Nyköpings ledande bostadsföretag med gott om nöjda hyresgäster. Det tänker vi fortsätta att vara i 75 år till. Minst.


Krav:

Körkort:
* B (Personbil)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nyköpingshem
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 juni 2023
  • Ansök senast: 14 augusti 2023

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024