OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kunddataanalytiker
På Stockholm Exergi arbetar vi alla mot det gemensamma målet att bli Europas största koldioxidinfångare 2026. Det vill säga att fånga in koldioxid ur atmosfären och på det sättet bidra till att motverka klimatförändringarna. Vi har en forskningsanläggning i drift och planerar att bygga en fullskalig anläggning vid vårt biokraftvärmeverk i Värtan som har potential att fånga in 800 000 ton koldioxid per år, vilket motsvarar den mängd som stockholmstrafiken släpper ut under samma period. Vi behöver fler duktiga medarbetare och hoppas att du vill vara med oss på vår Exergiresa.
Vad kan vi erbjuda dig?
Rollen som kunddataanalytiker är central i att öka datamognaden inom vår försäljningsorganisation. Du kommer att ansvara för att bygga och analysera kunddata från multipla källor för att identifiera samband och möjligheter men kanske även för att förkasta gamla "sanningar". Några exempel på datakällor är CRM, marketing automation, energiförbrukningsdata, faktureringdata, mina sidor och fastighetsdata. Dina analyser och slutsatser kommer bidra till att vi blir än mer kundfokuserade och personaliserade.
Du kommer även att jobba nära vår analytics-avdelning inom IT som ansvarar för att vår företagsgemensamma dataplattform och kopplade analysverktyg (framförallt Power BI). Din roll kommer att vara att känna våra kunder bäst och kravställa på utveckling och mer komplexa analyser (tex prediktiva analyser). Du kommer också vara del av vårt företagsgemensamma Power BI nätverk. Rollen som kunddataanalytiker är ny, vilket ger dig möjlighet att vara med att utforma den.
Rollen ingår i teamet Kundaktivering & Digital transformation inom Försäljningsorganisationen. Vi skapar vi förutsättningar för att Försäljningsorganisationen ska lyckas. Vårt gemensamma ansvar är att öka våra kunders upplevda personliga relation, skapa effektiva kundprocesser, öka datamognad, skapande och användande av kundinsikter samt förvalta och vidareutveckla vårt digitala kund- och verksamhetsstöd.
Varför jobba med mig?
Som ledare är jag tydlig, effektiv och engagerad. Jag tror på att medarbetare utvecklas bäst genom att få ansvar och förtroende. Samtidigt tvekar jag inte att stötta och hjälpa till när det behövs. I teamet har vi en ambitiös agenda som vi tillsammans bryter ner till realiserbara delmål. För mig är jobbet en lagsport - vi firar vinster och lär oss av motgångar tillsammans.
Jag vill att du är en självgående och aktiv problemlösare med förmåga att tänka nytt. Du är villig att anta utmaningar, men också att bjuda på dig själv och ha roligt på jobbet.
Jenny Warbo, Chef Kundaktivering och Digital transformation
Vem är du som person?
Du är nyfiken, ansvarsfull, engagerad och vill vara med och skapa en klimatpositiv energiproduktion. Du älskar utveckling och arbetar gärna tillsammans med andra drivna kollegor. Du vågar lyfta problem och utmaningar i verksamheten och arbetar själv aktivt för att du och dina kollegor ska trivas och arbeta ännu bättre tillsammans.
Personligt brev är inget krav hos oss när du söker jobb på Stockholm Exergi.
I nästa steg av ansökan är vi nyfikna på din kunskap och dina erfarenheter och kommer att ställa frågor om det.