Vi söker en Kundhandläggare till Intrums Internationella inkassotjänst

Vi söker en Kundhandläggare till Intrums Internationella inkassotjänst

Arbetsbeskrivning

Gillar du administration och att ge kundservice i världsklass? Har du dessutom erfarenhet av ekonomi samt gillar att jobba internationellt? Då är det dig vi söker!

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi har kollektivavtal och erbjuder bl.a. generöst friskvårdsbidrag, tjänstepension, fem veckors semester, försäkringar enligt kollektivavtal och målsamtal.

Om tjänsten

I rollen som Client Consultant Administrator på International arbetar du kundfokuserat, strukturerat och proaktivt samtidigt som du är en del av ett team. Du kommer dagligen samverka med andra interna funktioner såsom systerkontor och partner, Sales & KAM och Client Support. Att jobba med internationella ärenden innebär att all kommunikation sker på engelska till våra systerkontor, partners och till viss del kunder.

Rollen innebär att du på daglig basis svarar på frågor från kunder, agerar rådgivare och till största delen av din dag hanterar administrationen i våra produktionssystem, uppdaterar och håller rutinbeskrivningar levande. Allt för att rutiner och våra leveranser håller den nivån som är överenskommet internt som externt och till och med överträffar förväntningar.

Du strävar också efter ett bättre resultat för alla parter inom ramen för Intrums tjänsteutbud. Du vägleds i ditt arbete av Intrums värderingar, rutiner och regelverk, instruktioner och policys samt avtal och kvalitetskrav. I vårt team finns kunder bland annat inom segmenten Fastighet, Bank & Finans, Energi och offentliga sektorn.

Arbetsuppgifter

• Kundsamtal
• Åtgärda inkommande post och mail från slutkund, kund, ombud och eventuellt myndigheter
• Administrera ekonomiska transaktioner
• Handlägga administrativa åtgärdslistor i produktionssystemet
• Debiteringar/Faktureringar i ärenden och på kundnivå
• Upprätthålla och säkerställa efterlevnad av avtal, rutinbeskrivningar, manualer, mallar och befogenheter
• Vara aktiv i förbättringsarbetet och framföra förbättringsförslag i den dagliga verksamheten
• Delta i interna förbättringsprojekt
• Guida kunder i Intrum Web
• Informationsansvar internt i frågor rörande administration och samverkan som kan påverka samarbetet med kund
• Verka för att hålla en hög servicenivå i alla kontakter såväl internt som externt
• Samarbeta och bidra till lagandan i teamet
• Arbeta för att nå de egna och teamets gemensamma målen

Kvalifikationer

• Gymnasiekompetens
• Erfarenhet av arbete nära kund
• Erfarenhet från ekonomi-, kredit- och/eller krav/inkassoverksamhet
• Förståelse för Intrums affärsmodell, produkter och tjänster
• Flytande i svenska och engelska i tal och skrift samt gärna övriga språkkunskaper

Om dig

Du har tre års erfarenhet från att ha jobbat med administration och ekonomi. Du har förmåga att bygga mycket goda relationer med såväl kunder som interna samarbetspartners. Det är meriterande om du har högskoleutbildning inom ekonomi, annat relevant område eller är certifierad inkassohandläggare.

Du är en ansvarsfull person som arbetar noggrant och effektivt då arbetet ofta innebär korta ledtider. Du är flexibel och har lätt för att anpassa dig till rådande situation. Som den serviceinriktade person du är arbetar du alltid med kundens bästa i fokus. Vidare har du ett gott ekonomiskt sinne och kan ta affärsmässigt sunda beslut.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Visstid/Heltid/Stockholm, Nacka

Tillträdesdag

Enligt överenskommelse

Sök tjänsten idag!

Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd som konsult av Lernia Bemanning men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund.

Ansök genom att klicka på ”Skicka ansökan” Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare så skicka din ansökan redan idag. Vi ser fram emot att få träffa dig!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Information

Vi tar emot ansökningar löpande så tveka inte med att registrera ditt CV och Personligt brev redan idag!

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid!
Läs mer på lernia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin

Hanna Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 maj 2022
  • Ansök senast: 19 juni 2022

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, NYKÖPING
None

Postadress

Sergels Torg 12, Plan 11
Stockholm, 11191

Liknande jobb


Handläggare till Svea Inkasso

Handläggare till Svea Inkasso

19 november 2024

Handläggare till Svea Inkasso

Handläggare till Svea Inkasso

4 november 2024

4 november 2024

Serviceinriktad inkassohandläggare

1 november 2024