Vi söker en kundmottagare till norra Stockholm

Arbetsbeskrivning

Som Kundmottagare är du en viktig del i hur kunderna uppfattar vårt företag. Du ska ha ett gott sinne för affärer och förstå vikten av att sätta kunden i första rummet.

Din personlighet:

- Du gillar att arbeta i en utvecklande miljö där man ser möjligheter framför problem och ser det som en självklarhet att man som kollegor hjälper varandra.
- Du är en positiv person med ett genuint människointresse.
- Du lever med övertygelsen om att kunden alltid har rätt och strävar efter att överträffa kundens förväntningar.

Din roll:
• Ta emot och skapa bokningar.
• Planera dagens arbete.
• Komplettera/tidsätta arbetsorder.
• Kontakta kund vid tillkommande arbeten.
• Kontrollera materialtillgång vid tillkommande arbeten.
• Rapportera färdig bil till kund.
• Prissätta och redigera arbetsorder inför fakturering.
• Kundkontakt vid inlämning, under arbetets utförande samt vid utlämning av fordon till kund.
• Engagerad, ansvarsfull och serviceinriktad.
• Ett välutvecklat ordningssinne.
• God datorvana.
• Goda kunskaper i engelska.
• God svenska i tal och skrift.
• B-körkort.

Tjänstens omfattning
Tjänsten är en heltidstjänst. Vi tillämpar sex månaders provanställning och därefter tillsvidareanställning samt individuell lönesättning. Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Personlighet är viktigt för oss! Därför ber vi alla som söker jobb hos oss att svara på ett kort personlighetstest. Det ger oss möjlighet att få en mer objektiv bild av dig som person och kommer att användas som en del av beslutsunderlaget i urvalet. Länken till testet skickas ut i ett separat mail dagen efter att du skickat in din ansökan och vi vill be dig svara på testet så snart du kan.

Personuppgiftshantering Promeister Solutions AB org. nr. 559034-6929 är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter i samband med denna rekrytering. Läs vår policy om hur vi behandlar dina personuppgifter: https://www.mekonomen.com/site/uploads/2018/07/Integritetspolicy-rekrytering.pdf

Mekonomen gör billivet enklare genom att erbjuda ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda, innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag. Vi är Nordens ledande bildelskedja med egen grossistverksamhet, butiker och verkstäder. Genom rikstäckande butiks- och verkstadsnät har Mekonomen den bästa tillgängligheten i branschen under varumärkena Mekonomen Bilverkstad och MekoPartner. Vårt kundlöfte är Ett enkare billiv som grundar sig i våra värderingar; kundorientering, flexibilitet, kompetens, ansvar och affärsmässighet.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mekonomen Sverige
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 november 2022
  • Ansök senast: 16 januari 2023

Besöksadress

Stockholmsvägen 37
None

Postadress

Stockholmsvägen 37
Upplands Väsby, 19452

Liknande jobb


25 november 2024

Kundmottagare / verkstadsadministratör

Kundmottagare / verkstadsadministratör

25 november 2024

Servicerådgivare

Servicerådgivare

22 november 2024

22 november 2024