Vi söker en kundserviceassistent

Vi söker en kundserviceassistent

Arbetsbeskrivning

Gävle Energi är med och skapar positiv energi för en hel region. Vi är ett levande exempel på att det går att kombinera affärsmässig tillväxt, utveckling och lönsamhet med långsiktig samhällsnytta. Med våra över 200 engagerade medarbetare är vi en betydelsefull affärspartner för offentliga och privata aktörer och samtidigt en viktig kugge i utvecklingen av en attraktiv och konkurrenskraftig infrastruktur. Vi har i dag ett heltäckande erbjudande inom el, värme, kyla och kommunikation och en viktig och växande roll som partner och samarbetskraft vad gäller energieffektivisering och aktivt miljöansvar.

Gävle Energi ägs av Gävle kommun och omsätter över en miljard kronor.


Om jobbet
Är du redo för en ny utmaning? Nu har du möjligheten att bli en del av ett team som med brinnande entusiasm arbetar med tjänster som höjer livskvalitén för Gävleborna och bidrar till en positiv samhällsutveckling.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som kundserviceassistent kommer du att möta kunder som har frågor rörande Gävle Energis produkter och tjänster. Du kommer att vara tillgänglig på telefoni, chatt eller e-mail enligt fastlagda öppettider eller scheman. Du kommer hantera kundförfrågningar gällande avtal, fakturor, kampanjer, leverantörsbyten och rådgivning.

Du kommer bevaka och åtgärda inkommande ärenden via hemsidan och arbete i receptionen ingår.

Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som har minst 6 månaders erfarenhet av kundservicearbete och sälj. Det är även bra om du har tidigare erfarenhet av energibranschen. Självklart är du van av att administrera kundinformation i system.

Som person drivs du av att ge bra service och är målinriktad. Du har en god samarbetsförmåga och är van vid att både jobba i team och att arbeta självständigt.

Övriga upplysningar om tjänsten
Camilla Tillman, Chef Kundcenter, 026-17 85 24.

Fackliga organisationer
Sveriges Ingenjörer, SEKO, Vision och SACO. Representanter nås på tfn. 026-17 85 00 (vxl).

Ansökan
Ansökan via vår webbplats under Lediga jobb, senast den 27 april. Vi tillämpar provanställning.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Gävle Energi AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 april 2022
  • Ansök senast: 27 april 2022

Besöksadress

Box 783
None

Postadress

Box 783
Gävle, 80129

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024