OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Motiveras du av högt tempo i en växande organisation? Vill du jobba i en miljö där service genomsyrar allt vi gör? Vill du representera ett starkt varumärke med hög kundnöjdhet och fina kundrelationer? Då ska du söka jobbet som Tingstads Kundservicechef!
Om oss
Vi förser den nordiska B2B-marknaden med förbrukningsmaterial, arbetskläder och utrustning. Vi är ett familjeägt företag med huvudkontor och logistikcenter i Göteborg och 13 säljkontor på olika orter i Norden.
Vi erbjuder våra kunder 100 000 produkter och vårt sortiment växer konstant för att möta våra kunders behov. Vi omsätter 2,7 miljarder SEK och 75% av vår försäljning sker via vår e-handel.
Vårt mål är att ge våra kunder en upplevelse utöver det vanliga. Nu vill vi med din hjälp göra det ännu bättre!
Om jobbet
Som Kundservicechef på Tingstad har du ett helhetsansvar för kundserviceavdelningens samtliga kontaktytor. Tingstad är ett starkt varumärke med många återkommande kunder som vi är stolta över att ha fina relationer till.
Tillsammans med dina teamledare kommer du att ha ansvar för vår first line, Back Office samt flerspråkiga kundserviceavdelning där du driver verksamheten framåt. Idag är dessa enheter ca 30 personer med en ärendevolym på dryga 20 000/månad.
Vi ökar vårt inflöde med cirka 30% per år och du har en viktig roll i att kvalitetssäkra, utveckla processer och ansvara för en bibehållen och hög kundnöjdhet till såväl våra återkommande som nya företagskunder. Du arbetar tillsammans med Head of Customer Experience för att säkerställa att vi både uppfyller samt hela tiden utvecklar och överträffar vårt kundlöfte.
Dina arbetsuppgifter
Leda och fördela arbetet med bibehållen trivsel och engagemang
Identifiera manuella processer som kan digitaliseras så väl som automatiseras
Ansvara för Tingstads kundservice totala produktivitet samt effektivisering
Uppföljning, mätning och rapportering av kundserviceavdelningens olika uppgifter
Utveckla kundresan och se till att alltid sätta kunden i fokus
Personalansvar inklusive rekrytering
I viss mån prognostisera och schemalägga dina medarbetare
Din största och roligaste utmaning blir att identifiera Tingstads sweet spot av var premium-kundservice möter effektivitet och streamline.
Vem är du?
Du har en stark känsla för service och är en duktig relationsbyggare
Du har en god hand med människor – medarbetare, kollegor och kunder
Du trivs med att överträffa kunders förväntan och vara spindeln i nätet
Du har ett par års erfarenhet av att driva en framgångsrik kundservice
Du har en god förståelse för de parametrar som är viktiga för en stabil kundserviceenhet och attraktiv arbetsplats
Vi letar efter dig med ett tydligt fokus på coaching och som tror att det bästa sättet att leda är genom att visa vägen. Du behöver därför tycka att det är roligt att själv ha en stark närvaro tillsammans med dina teamledare ute i verksamheten. ”Det sitter i detaljerna” säger man, och det vet du allt om!
Du har en förmåga att kunna zooma ut för att se den stora tavlan – för att sedan gå nära och upprätta, implementera och följa upp processer. För oss det viktigt att du som person är nyfiken, nytänkande och hela tiden vågar utmana dig själv att ta nästa kliv för att föra Tingstads kundservice framåt.
Om tjänsten och ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och med placering på huvudkontoret i Göteborg. Med fräscha lokaler ligger vårt kontor i Marieholm, bara 2 km från Centralstationen.
Arbetstider är klockan 08:00-16:30.
Tillträde sker snarast och enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag är den 15-07-2022. Intervjuer och urval sker löpande och tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag.
Skicka ditt CV och personliga brev till tobias.mattson@tingstad.se. Varmt välkommen med din ansökan!
Vill du veta mer om oss? Se vår film här:
https://www.youtube.com/watch?v=-XXMeC7J2Zc