OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
I rollen som kundservicemedarbetare har du nära dialog med kollegor och din chef för att säkerställa att du håller en hög kvalité i varje kundkontakt. Du är en del i Electrolux eftermarknadsteam som säkerställer att deras befintliga kunder får stöd när de behöver nya tillbehör eller reservdelar till sina produkter. Så som i många branscher är eftermarknaden en viktig kanal för att bygga lojalitet och en viktig del i ditt uppdrag är att förvalta varje kontakt på ett sätt som både gör kunden nöjd och inspirerad. Dina främsta arbetsredskap är dator och telefon som du använder för att på ett effektivt sätt hjälpa Electrolux kunder med sina frågor inom flera områden som t.ex. produkt-, leverans-, prisfrågor, orderläggning, e-handelssupport och givetvis rådgivning kring reservdelar.
Du kommunicerar ofta med kunder som behöver stöd i att hitta rätt reservdel och du har tillgång till stödsystem med detaljerad produktinformation. Du ansvarar för att skapa nya affärer genom aktiv försäljning till de kunder du har kontakt med. Tillsammans med dina kollegor ansvarar du för att alltid arbeta med förbättringar av processer och förväntas agera för att korrigera en process som skapar onödigt arbete.
Det här är en heltidstjänst där du jobbar vardagar under ordinarie kontorstider. Start för denna tjänst är 1/6.
Om företaget
Electrolux är en av världens största tillverkare av vitvaror och är verksamma i hela världen. Du blir en viktig del i reservdelsteamet och möjligheterna att utvecklas är stora för den som engagerar sig. Du kommer arbeta innanför tullarna, en minut från närmsta tunnelbanestation. På kontoret finns tillgång till träningslokaler. Du kommer få introduktionsutbildning under dina första veckor.
Din profil
Vi söker dig med 2-3 års arbetslivserfarenhet inom kundservice, teknisk rådgivning, sälj och/eller liknade tjänst. Du har daglig kontakt med Electrolux kunder och du behöver därför ha mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
Vem är du?
Ansvarstagande – du ser självständigt till att dina arbetsuppgifter blir utförda.
Kontaktsökande – du gillar att föra dialog samt att skapa relationer med personerna du arbetar med.
Proaktiv – du försöker hela tiden ligga steget före och tar tag i det du ser behöver göras.
Flexibel – du anpassar dig till situationen för att kunna möta förväntningar och ser hinder snarare som en utmaning än ett problem.
Lagspelare – det faller sig naturligt för dig att arbeta i team och du trivs med att ha ett nära samarbete med dina kollegor.
Låter detta som en roll för dig? Skicka in din ansökan idag då intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Om 2Complete
2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang samt en passion för arbete och personal. Vår auktorisation i Kompetensföretagen ger oss i sin tur medlemskap i Almega och Svenskt Näringsliv.
Det är för oss av yttersta vikt att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekryteringsprocess. Vi rekryterar och bemannar under tjänstemannaavtalet såväl som arbetaravtalet, allt från juniora tjänster till chefer och specialister.
2Complete Group samt alla dess dotterbolag är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Carlson
Joel Claeson
Joel Claeson
084454344
Caroline Lüning
08 445 43 44
Caroline Lüning
084454344
Caroline Lüning
08-445 43 44
Cecilia Rosenström
Caroline Lüning
Lisa Karlsson
08-4454344
Lisa Karlsson