OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Svedbergs ingår i Svedbergskoncernen som är Nordens ledande badrumsinredare med ett sortiment som omfattar hela badrummet såsom möbler, duschar, badkar, handdukstorkar, blandare, wc och tillbehör. Försäljning sker till både konsument- och projektmarknaden och säljs i Sverige, Finland, Norge och Danmark.
Att över 75 procent av deras produkter tillverkas i egna anläggningar i Dalstorp skapar fördelar när det gäller till exempel flexibilitet, ledtider, logistik och miljö.
Med en lång och innovativ historia som badrumsinredare skapar de tidlös badrumsinredning med äkta och hållbara material. I deras produktionsanläggningar lever hantverkstradition sida vid sida med innovation och stilsäker design. Genom att skapa och utveckla alla produkter själva, hemma i Sverige nära kunderna, kan Svedbergs ta ansvar för att de håller högsta kvalitet.
Läs mer på www.svedbergs.se
Tjänstebeskrivning
Vi söker nu en lösningsfokuserad Kundservicemedarbetare som genom sin kunnighet, höga engagemang och positiva energi blir en viktig kollega i vårt team!
Tjänsten innebär i huvudsak att ta emot och hantera kundärenden via telefon, mail och chatt från våra återförsäljare och konsumenter samt bidra till merförsäljning där du ska informera om kampanjer, kringprodukter mm. Du kommer även att delta i avdelningens utveckling avseende kvalitet, produktivitet, ständiga förbättringar och effektivitet. Du kommer att behöva hantera enklare reklamationer och avvikelser.
Kvalifikationer
Du har lägst en gymnasieutbildning samt några års arbetslivserfarenhet från kundtjänstarbete eller annat serviceyrke. Du är en van och effektiv datoranvändare med vana av affärssystem och Officepaketet samt talar god svenska och engelska i både tal och skrift. Meriterande är erfarenhet av reklamationshantering ex från kundtjänst eller kundservice, tekniskt intresse och gärna VVS-kunskap.
När det gäller dina personliga egenskaper, bör du vara strukturerad och kvalitetsmedveten samt känna engagemang och ha vilja att förstå varje enskild kund. Du har ett proaktivt förhållningssätt till dina arbetsuppgifter, är handlingskraftig och är van vid att överblicka situationen och prioritera. Du har förmåga att arbeta självständigt samtidigt som du har lätt för att samarbeta med andra och skapa goda relationer.
Tjänsten är på heltid och startar med inhyrning på minst 6 månader.
Rekryteringen genomförs i samarbete med NearYou.
Ansöker gör du via hemsida: www.nearyou.se
Sista ansökningsdag: 2024-03-24
Ansökningarna behandlas löpande så varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Med anledning av dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.
För frågor om tjänsten kontakta gärna rekryteringsansvarig Zandra Tärnbrant på tel. 0723-63 23 61.
Om NearYou
Vi är NearYou. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering.
Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. Vi vill ge det som vi tror en trasig arbetsmarknad behöver. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi.