OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gästrike Vatten AB är ett VA-bolag med ansvar för vatten och avlopp i kommunerna Gävle, Hofors, Ockelbo, Älvkarleby och Östhammar. Vi arbetar för att långsiktigt trygga en god dricksvattenförsörjning och miljöanpassad avloppshantering. Vi är idag cirka 100 medarbetare som tillsammans arbetar för god service, hög kvalitet och gott affärsmannaskap. Välkommen att bli en av oss!
Vi kan erbjuda dig ett omväxlande arbete i en spännande bransch.
På Gästrike Vatten arbetar vi aktivt för att våra medarbetare ska trivas och tar fasta på våra värdeord - trygghet, tydlighet, tillgänglighet och tillväxt.
Arbetsuppgifter
Som Kundtekniker ingår du i en enhet där vi har kunden i fokus. Du kommer att få ett utåtriktat arbete med många kundkontakter. Som medarbetare på enheten Kundtjänst är du professionell när du möter kunder och medborgare i ett stort antal frågeställningar. Du är vårt ansikte utåt.
Din funktion gör skillnad både för externa kunder och alla medarbetare internt. Tillsammans med dina kollegor ser du till att våra kunder får rätt information och råd/vägledning. Och du underlättar för och servar även dina kollegor inom företaget.
arbetet ingår bland annat att:
Genomföra besiktningar av anslutningar
Öppna och stänga ventiler vid VA arbeten
Hantera mätarbyten
Sköta mätvärdesinhämtning och administrera mätvärdeshantering
Debitera kund i vårt debiteringssystem
Genomföra utredningsärenden rörande kundanläggningar och anslutningar
Kvalifikationer
Du har några års arbetslivserfarenhet inom ledningsnätsarbete inom VA eller erfarenhet som bedöms som likvärdig. Du har kunskaper i Officepaketet och har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska samt är det bra om du har goda kunskaper i engelska.
Personliga egenskaper
Som person är du en lagspelare som tar ansvar för dina arbetsuppgifter, har ett strukturerat arbetssätt och är noggrann. När problem uppstår hittar du snabbt en lösning. Du har lätt för att snabbt sätta dig in nya ämnen och är bra på att kommunikativt och pedagogiskt ge komplex information. Du sätter kunden i centrum och har alltid ett gott bemötande. För dig är det självklart att vara en ambassadör.
Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper
Arbetsvillkor
Tjänsten är ett vikariat på 100 % till 2021-08-31
Placeringsort Gävle. Tillträde efter överenskommelse.
Kollektivavtal finns. Individuell lönesättning tillämpas. Gästrike Vatten strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Ansökan
Skicka ansökan med personligt brev, CV och löneanspråk till nyttjobb@gastrikevatten.se
Ange ref Kundtekniker, vikariat på ansökan. Sista ansökningsdag 2020-11-22 vi kommer hantera ansökningarna löpande.
Vi utgår från Gästrike Vattens jämställdhets- och mångfaldspolicy vid rekrytering.
För mer information kontakta
Katarina Sundqvist (enhetschef Kund) tfn 026-17 51 87, katarina.sundqvist@gastrikevatten.se
Facklig företrädare (Vision) tfn 026-17 51 03, lisbeth.moilanen@gastrikevatten.se
Fredrik Ekström (HR) tfn 026-17 51 76, fredrik.ekström@gastrikevatten.se
Inför rekryteringsarbetet har Gästrike Vatten AB tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.