Vi söker en Kursadministratör till TYA!

Arbetsbeskrivning

Rollen

Du kommer att tillhöra ett team om tre personer som alla jobbar med kursadministration. Du blir en viktig del i teamet där du har ett nära samarbete med företag, kursdeltagare, kursledare, föreläsare och kollegor. Utbildningarna pågår hela året och riktar sig till transportbranschen. Utbildningarna varierar i både innehåll, storlek och tid och varje år utbildar TYA tusentals personer.

Dagarna varierar men nedan finns några exempel på arbetsuppgifter som ingår i rollen:

·      Ansvarig för kursanmälningar, bekräftelser, kallelser, deltagarförteckningar, utbildningsbevis och intyg

·      Löpande hålla respektive kursansvarig informerad om läget vad gäller anmälningar och övriga aktuella frågor för kursverksamheten

·      Ansvara för kursmaterial, bokning av kurslokaler och hotellrum

·      Upprätta underlag för utbetalning av bidrag samt fakturering och attestering

·      Slutrapportera kurs till kursansvariga och arkivera

·      Arbeta med kursstatistik och kursutvärderingar

·      Underhålla TYA-skolans hemsida och marknadsföringsinsatser om kursverksamheten

·      Svara på frågor i gemensam mailbox, ansvara för certifieringar på TYA-skolan

Vem söker vi?

Vi söker dig som har arbetat i en liknande roll i 3-5 år och är van att verka i en central position med mycket kontaktytor. Kanske har du varit administratör, koordinator eller handläggare tidigare. 

Det viktigaste är din personlighet och för att lyckas i rollen vill vi att du är självgående, strukturerad och noggrann. Du behöver besitta en hög servicekänsla, vara duktig på att prioritera och gilla att ha många olika arbetsuppgifter parallellt.

Är du dessutom en flexibel, stresstålig och lösningsorienterad person så tror vi att du kommer att trivas väldigt bra i rollen. Vi ser också att du är systemvan och att du talar och skriver obehindrat på svenska samt har goda kunskaper i engelska. Har du tidigare erfarenhet av att ha jobbat med utbildningar så är det meriterande.

Vad erbjuder TYA?

TYA erbjuder en organisation med kunniga och kompetenta medarbetare och en kultur som präglas av samarbete, positiv anda och där vi är duktiga på att fira framgångar. Man får dessutom arbeta i en organisation med stabil ekonomi, positivt rykte i branschen och närhet till beslut.

Man får även möjlighet att få vara med och bidra till arbetsmiljöutveckling för branschen och att få arbeta med att stödja kompetensförsörjning inom flera branscher.

Om TYA - Transportfackens Yrkes och Arbetsmiljönämnd

TYA utvecklar anslutna företag och medarbetare i morgondagens transportbransch. TYA driver på utvecklingen för säkrare och mer hållbara arbetsmiljöer. Tillsammans med sina företag och parter, medarbetare, skolor och myndigheter vill de skapa Sveriges bästa jobb.

TYA har ett ideellt uppdrag från sina medlemmar som ska gynna alla aktörer och medarbetare inom transportområdet. TYA jobbar för att varje år ska bli det bästa året någonsin för transportbranschen.

TYA skapar utbildningar och läromedel. De erbjuder rådgivning och omvärldsbevakning. De utvecklar samarbetslösningar inom arbetsmiljö mellan branschens aktörer och tar initiativ för samverkan och insikt. Tusentals medarbetare i transportbranschen tar del av TYA´s utbildningar varje år.

TYA´s verksamhetsidé är att aktivt bidra till att utveckla kompetens, arbetsmiljö, status och därmed bidra till ökad produktivitet och lönsamhet. TYA är ett samarbetsorgan mellan arbetsgivar- och arbetstagarorganisationer i transportsektorn. Verksamheten bedrivs mot företag anslutna till TYA genom kurser och projekt som tar sikte på yrkeskunskap och arbetsmiljö. Läs gärna mer på www.TYA.se

På TYA har man egna arbetsrum och i dagsläget så är man på kontoret tisdag-torsdag och arbetar hemifrån måndagar och fredagar. Detta kan komma att ändras med hänsyn till rådande situation. Tjänsten är placerad på Sundbybergsvägen 1 C, Solna.

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar TYA med Wise Professionals/The Pace. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på www.thepace.se där du direkt får svara på tre korta frågor.

Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete. Vill du veta mer om vårt tillvägagångssätt, läs mer här - https://www.wise.se/fordjupningar/kompetensbaserad-rekrytering/

Har du frågor om processen eller rollen? Kontakta ansvarig rekryteringskonsult Christina Stenbeck på christina.stenbeck@thepace.se Vi intervjuar löpande så rollen kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Lycka till och varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Pace
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 december 2021
  • Ansök senast: 26 december 2021

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 10422

Liknande jobb


Administratör med servicekänsla

Administratör med servicekänsla

18 november 2022

10 november 2022