OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Serviceförvaltningen ekonomi är en intäktsfinansierad verksamhet.
Våra kunder är stadens förvaltningar och bolag och våra uppdrag är reglerade i serviceavtal. Verksamheten består av cirka 100 medarbetare som arbetar inom leverantörsreskontra, kundreskontra, kassa-bank, redovisning samt hyres- och avgiftsadministration. Vi har stort fokus på våra kunder och vi arbetar processinriktat med att hantera stora volymer av flöden varje dag.
Nu söker vi dig som vill arbeta i en dynamisk organisation med att förbättra våra processer. Tillsammans med kollegor jobbar du med att digitalisera och effektivisera vårt verksamhetssystem L.E.B/LOIS. Värdesätter du att jobba i team där man både stöttar och lär av varandra? Då kan det här vara rätt tjänst för dig.
Rollen som systemadministratör
Du är systemadministratör inom processen hyresadministration. Det innebär att du arbetar med processen i nära samarbete med andra systemadministratörer. Tillsammans med enhetschefen har du ett övergripande ansvar för enhetens utförande av tjänster enligt uppdraget.
I dina dagliga arbetsuppgifter ingår att
- vara teamleader och se till att det dagliga arbetet fungerar bra för våra handläggare
- hantera schemat för arbetet, telefoni och liknande
- ge support till handläggare och administratörer i staden
- ta över komplexa ärenden och ansvara för att lyfta dem till rätt instans
- utbilda handläggarna i gruppen samt ta fram utbildningsmaterial
- ta fram och testa nya arbetssätt och sedan uppdatera arbetsbeskrivningar och interninformation
- ha kontinuerlig kontakt med våra uppdragsgivare och samarbetspartner för att utveckla processen
- samverka med andra enheter, verksamheter och förvaltningar.
Dessutom arbetar du med att göra processen mer användarvänlig för dina kollegor. Du utvecklar den genom att identifiera, värdera och ta fram förslag för att effektivisera och förbättra kvaliteten.
Dina kompetenser och erfarenheter
Vi söker dig som har
- högskoleutbildning eller annan likvärdig utbildning inom ekonomi med inriktning redovisning
- flerårig och aktuell erfarenhet av självständigt arbete med hyresadministration
- administrativ erfarenhet och god kunskap om avtalshantering
- goda IT-kunskaper och ett tekniskt intresse samt förståelse för system och processer
- goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift
- erfarenhet av att hålla i utbildningar.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta
- i hyressystemet L.E.B/LOIS
- i ekonomisystemet Agresso
- i ärendehanteringssystemet Artvise
- med liknande arbetsuppgifter i kommunal verksamhet
- med schemaläggning
- som teamleader/gruppledare.
För oss är dina personliga förmågor och färdigheter viktiga, vi kommer lägga stor vikt vid dem.
Du är noggrann, stabil och flexibel samt har en serviceinriktad och positiv inställning gentemot kollegor och kunder. Arbetet kräver god samarbetsförmåga och att du tar egna initiativ till att hitta lösningar och komma vidare i dina uppdrag. Din helhetssyn gör det lätt för dig att prioritera arbetet effektivt och komma i mål med dina arbetsuppgifter. För att trivas hos oss är det viktigt att du är utvecklingsinriktad och öppen för olika perspektiv, där du hela tiden har verksamhetens bästa i fokus.
Om enheten Hyra Avgift
På enheten arbetar fjorton handläggare, fyra systemadministratörer och en chef. Medarbetarna är uppdelade i två processer varav åtta handläggare och två systemadministratörer arbetar med processen hyresadministration.
Vår arbetsplats ligger vid tunnel- och tvärbanestation Globen, vid Slakthusområdet. Vi erbjuder flexibel arbetstid och generösa friskvårdsmöjligheter. Vi har ett aktivitetsbaserat arbetssätt kombinerat med hemarbete när verksamheten så tillåter. Läs gärna mer om vårt erbjudande på jobba.stockholm/formaner
Hej från din blivande chef
Tülin Ulug heter jag och det är jag som är din blivande chef. Jag är en målfokuserad, positiv och tydlig ledare som har stort förtroende för mina medarbetare och deras förmågor. Jag förespråkar frihet under eget ansvar och min ambition är att den coachande ledarskapsstilen jag tillämpar tillåter mina medarbetare att växa samt att verksamheten utvecklas.
Din ansökan
I samband med din ansökan får du svara på ett antal frågor som ligger till grund för vårt fortsatta
urvalsarbete för den här specifika tjänsten. I den här rekryteringsprocessen kan det bli aktuellt med både arbetspsykologiska tester och arbetsprov. Provanställning tillämpas.
Varmt välkommen med din ansökan!
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden. Det handlar framförallt om löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor. Vi har cirka 370 medarbetare och sitter i Globenområdet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.