OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Accountor är en ledande leverantör inom outsourcing av ekonomitjänster i Sverige. Vi ingår i internationella Accountor Group och våra tjänster bildar tillsammans ett helhetskoncept som ger Kunderna tillgång till en helt eller delvis outsourcad ekonomifunktion. Spetskompetensen ligger inom de två huvudområdena Redovisning och Lönehantering. Idag levererar vi, genom våra systerföretag och partners, ekonomitjänster till företag i hela Norden, Baltikum, Nederländerna och Ryssland. I Sverige har vi omkring 370 medarbetare och i koncernen närmare 2 500 anställda. Vårt huvudkontor ligger i Stockholm och utöver det har vi 10 stycken lokalkontor runt om i landet. Våra Kunder utgörs främst av medelstora och mindre organisationer i alla branscher. Accountor AB ägs av Accountor Holding OY.
Accountor erbjuder just nu dig med erfarenhet från att leda medarbetare till positiva resultat en möjlighet att kliva in i ett stabilt växande företag att både utvecklas och trivas i!
Rollen som Team Manager innebär ett ansvar för den dagliga produktionen och leverans till kund av tjänsten lön. En spännande och utvecklande möjlighet för dig som vill jobba både med det coachande ledarskapet som att ansvara för god kvalité!
I stora drag handlar det om att ansvara för budget och resultat, produktion, personal, kund, processerna samt kvalitet i leverans av lönetjänsten. Rollen är mycket viktig i organisationen och du rapporterar direkt till Affärsområdeschefen som sitter i Stockholm. Kontoret i Gävle består i dagsläget av ca 15 stycken lönekonsulter. Det är en självständig roll som innebär stora kontaktytor både inom och utanför organisationen.
Dina främsta ansvarsområden och arbetsuppgifter:
- Övergripande produktionsansvar
- Kundansvar
- Budget och uppföljning
- Personalansvar
Till din hjälp har du ett nära samarbete med Affärsområdeschef, förtroende att jobba under eget ansvar samt utarbetade processer och rutiner för att serva dig i ditt arbete och leverans. Därutöver utbildar vi dig självklart i ledarskap och ger dig förutsättningarna för att lyckas som ledare!
Trots vår storlek präglas Accountor av en familjär stämning med behagligt arbetsklimat och trevliga atmosfär. Vi tror också på ett arbetssätt där möjligheten till ett balanserat familje- och arbetsliv ses som en självklarhet.
För att trivas i rollen tror vi att du är:
- Modig som ledare, rak och tydlig dialog
- Smidig och politisk, kan navigera både internt och externt
- Likeable, utåtriktad och ärlig
- Entusiasmerande med gott humör
- Prestigelös, stark och stabil i dig själv
Kvalifikationer och egenskaper
Akademisk utbildning eller motsvarande
Dokumenterad erfarenhet av personalledning, gärna från konsultbranschen
Goda kunskaper i Office-paketet och vana att använda engelska
Meriterande med erfarenhet från självständigt lönearbete men ej ett krav
Om företaget
Accountor ingår i en internationell koncern där möjligheterna till utveckling är stor, där varumärket har en stor potential och bolaget en bra tillväxtplan. Vi erbjuder en gedigen och stabil plattform med tydliga processer för att ge våra anställda de bästa förutsättningarna för att göra ett kvalitativt arbete. Hos oss jobbar kompetenta och professionella medarbetare som tillsammans med Accountor vill skapa det bästa för våra kunder. Därutöver använder vi oss av Great Place to Work då vi tror att en positiv utveckling och en fortsatt tillväxt startar med nöjda medarbetare, alltså dig!
Vi erbjuder friskvårdsbidrag och har självklart kollektivavtal vilket medför tjänstepension. Huvudkontoret ligger i Vasastan, Stockholm. Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Välkommen med din ansökan!
Frågor och kontakt
Vi rekryterar löpande så ansök gärna redan idag dock senast den 3 november 2016. Aktuella kandidater kommer kallas till intervju snarast. Vid eventuella frågor kontakta Accountors ansvariga rekryterare Frida på: 010 – 161 38 62
Annons
Artiklar i detta ämnet
- Samverkan fack och arbetsgivare
Kontaktpersoner på detta företaget
Frida Dynér
Firyal Kryou