OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Biltema erbjuder idag ett brett sortiment för hela familjen inom områdena Bil/MC, Båt, Fritid, Hem, Kontor/teknik, Bygg, Bilvård och Verktyg. Totalt marknadsför Biltema mer än 19 000 artiklar. Vår vision är att underlätta ekonomiskt för människor att ha bil, båt, bostad, verktyg samt fritidsartiklar av hög kvalitet och därigenom skapa en rikare fritid för alla. Biltema har idag totalt 148 varuhus i Sverige, Norge, Danmark och Finland varav 55 varuhus finns i Sverige. Biltema är ett starkt varumärke i en spännande expansion, som de närmsta åren kommer öppna ett 50-tal nya varuhus i Norden.
Om tjänsten
Som Logistikansvarig är du en del av varuhusets ledningsgrupp samt varuhuschefens och ställföreträdande varuhuschefens förlängda arm i logistikfrågor. Du ansvarar för att hålla beställningspunkter och leveranspunkter uppdaterade efter varuhusets behov, säsong och årstid. Varje varuhus är unikt och det är du som har bäst kännedom om vad kunderna efterfrågar och ser till att Biltema alltid levererar ett välfyllt och säljande varuhus för aktuell säsong.
Det är även du som säkerställer vecko- och dagsplaneringen för varumottagning och varubeställning.
Du har resultatansvar för varuhusets varulager- och varudifferensnivån och även för att regelbundna inventeringar genomförs efter lagd plan.
Utöver de uppgifter som är specifika för tjänsten kommer du även att arbeta tillsammans med dina kollegor i den dagliga driften av varuhuset. Tillsammans ser ni till att varuhuset alltid är redo för försäljning och att Biltemas kunder får bästa tänkbara service.
Om Dig
Vi söker dig som är en serviceinriktad person, som förstår att ett fungerande lager och ett optimalt varuflöde är en förutsättning för ett framgångsrikt varuhus. Som person är du analytisk och ansvarstagande och som tar i när det behövs. Du tycker om att arbeta i team och har inställningen att du genom att arbeta tillsammans med andra kan uppnå mer än du kan göra på egen hand.
Vi ser att du har arbetat inom detaljhandeln i minst 2-3 år och att du har erfarenhet av lager- och logistikfrågor. Du har goda datorkunskaper och planering och uppföljning är inget nytt för dig. För att passa i rollen ser du positivt på utmaningar, är lösningsorienterad och tycker om att driva projekt framåt.
Givetvis delar du Biltemas värderingar Enkelhet, Sparsamhet, Handlingskraft, Ordning och Reda samt Flexibilitet.
Om du ger oss ditt driv och engagemang erbjuder vi dig ett utmanande arbete i ett expanderande företag med stora utvecklingsmöjligheter.
Sista ansökningsdag: 2021.03.31
Arbetsplats/placering: Biltema Partille
Anställningsform: Tillsvidare, provanställning 6 månader.
Lön: Individuell lön
Arbetstider: Heltid. Arbetstiderna varierar över veckan, innefattar kvällar och helger
Frågor kring tjänsten: Therese Nilsson, HR-generalist, therese.nilsson@biltema.com
Registrera din ansökan på Biltemas hemsida. Du är välkommen och ladda upp ditt CV samt Personliga brev. Urval kommer att ske löpande och anställning kan därför ske innan sista ansökningsdag som är angiven i annonsen. Vänta inte med att registrera din ansökan. Observera att vi inte tar emot ansökan via post eller mail.
Biltema har gjort ett medvetet medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.