OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Flexlife Konsulting är en del av Tranpenad koncernen. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering av personal inom områdena kontor & ekonomi, sälj & marknad samt logistik. Vi bemannar dagligen i regionerna kring Göteborg, Stockholm, Trollhättan och Jönköping. Vi på Flexlife Konsulting är kollektivavtalsanslutna och kvalitets-, miljöcertifierade.
Som konsult hos oss blir du en del av vår bemanningsstyrka och får en unik möjlighet att på kort tid utöka din arbetslivserfarenhet och ditt professionella kontaktnät. Vår viktigaste tillgång är våra kompetenta konsulter och vi är ständigt på jakt efter fler duktiga medarbetare!
Om tjänsten
Vår kund är ett globalt bolag som jobbar med heltäckande logistiklösningar. I den här rollen jobbar du i ett team där ni tillsammans planerar och skapar optimala transport-, lager och logistiklösningar utifrån kundens behov. Som logistikplanerare kommer du ansvara för transport- och orderplaneringen, administrationen och kundsupporten kring de olika kunduppläggen. Stort fokus ligger på kvalité, hantering av avvikelser samt leveransuppföljning. Du administrerar, kostnadskontrollerar och fakturerar själv inom ditt område.
I det dagliga arbetet ingår följande:
- Kundsupport- och leveransuppföljning
- Transport- och orderplanering
- Dokumentering och arkivering
- Hantering av avvikelser
Din profil
Du som söker har gymnasieutbildning och gärna en högskoleutbildning med inriktning mot logistikbranschen. Du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete inom logistik, transportplanering inom främst väg och van att jobba med order- och lagerhantering.
Som person är du ambitiös och driven och som med stort engagemang och noggrannhet vill styra upp och säkerställa processer och flöden. Vi ser att du har god serviceanda och kan bemöta kontakter såväl internt som externt. Du är ansvarsfull, noggrann och kan proaktivt och med egna initiativ driva dina projekt framåt för att nå goda resultat. Vi lägger stor vikt personlig lämplighet och att man är kundorinterad och en lagspelare som gillar att jobba i team. Du skall ha mycket goda IT-kunskaper och systemförståelse. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.
Arbetstider och övriga villkor
Heltid
Göteborg
Marknadsmässig lön
Tillträde: Omgående
Ansökan
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför redan idag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Ahlén
0708-338419
Maria Ahlén
0708-33 84 19
Marcus Johansson
0708-429471
Marcus Johansson
0708429471
Maria Ahlén
Milvi Piibeman
0704-204421
Maria Ahlén
Milvi Piibeman
Sara Wilck
Jan Hagström
0704-202530