OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nora kommun är beläget i den norra delen av Örebro län och är ingjutet mellan Bergslagens sjöar och skogar. Kommunen har ett fantastiskt kulturarv och ett rikt föreningsliv. Nora är en entreprenörskommun där små lokala företag lever sida vid sida med stora internationella bolag. Till antalet är vi ca 10 700 invånare och förväntas öka stadigt under kommande år. Dessa förutsättningar och närheten till det expansiva Örebro har gjort att allt fler vill bo och etablera sig i Nora kommun.
Har du erfarenhet av att arbeta med löneprocesser från början till slut? Är du på jakt efter en ny utmaning och vill bidra med din kompetens?
På Nora kommuns HR-avdelning jobbar flera löneadministratörer som tillsammans ansvarar för löneprocesserna i sin helhet. Det är ett arbete med stor variation i arbetsuppgifter och med många kontaktytor.
Du kommer arbeta brett med löne- och personaladministration och vara behjälplig i HR-processer såsom att skriva anställningsavtal, granska och redovisa utlägg, vara ett internt stöd för chefer och medarbetare gällande lönerutiner och kollektivavtalsfrågor.
Det är viktigt att du har erfarenhet av löneadministration och goda kunskaper i att tillämpa kollektivavtal. Har du erfarenhet av schemaläggning är det ett plus.
Du blir också en del av vår vikariesamordning med ansvar för att ta emot beställningar och ordna med vikarier till våra verksamheter vid exempelvis sjukfrånvaro eller annan oplanerad frånvaro. Vi arbetar då i Timecare Pool.
För att du ska trivas hos oss
Då arbetet tidvis är pressat både på daglig basis och över tid ser vi att du trivs med en arbetssituation som kräver att kunna omprioritera utan att tumma på ett gott bemötande. Eftersom arbetet också innebär att du skall supporta verksamheten i olika lönefrågor är det viktigt du är serviceinriktad och har ett professionellt bemötande.
Kvalifikationer:
• Vi ser gärna att du har avklarad eftergymnasial utbildning inom lön, alternativt gymnasiekompetens och t.ex. kurser i arbetsrätt på universitetet
• Du har erfarenhet av löneadministrativt arbete och erfarenhet av bemanningsarbete, gärna inom vården. Du har mycket god datavana och dokumenterad erfarenhet från arbete med många kontaktytor
• Vi ser gärna att du har kunskaper i kollektivavtalet Allmänna Bestämmelser och systemen Personec P, Timecare planering och Timecare pool
Personliga egenskaper:
• Du förenar självständigt arbete med god samarbetsförmåga
• Du är en person som tycker om att ge god service
• Du har en utpräglad organisationsförmåga
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Varaktighet och sysselsättningsgrad:
• Vikariat t.o.m. 2021-12-31. Heltid.
Tillträde:
• Enligt överenskommelse
Upplysningar om tjänsten:
• Katarina Eriksson, HR-chef 073-334 72 19
• Helena Bergkvist Lannerhag, arbetsledare lön 070-727 59 18
Fackliga företrädare:
• Klas Engholm, Vision 070-658 45 66
Urval och intervjuer kommer att ske löpande så välkommen in med din ansökan redan idag, dock senast 2020-06-08. Ansökan ska innehålla fullständig CV med meritförteckning och personligt brev.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ewa Lindéh Björkman
Ann-Kristin Andersson
Anders Forsberg
Olof Jacobsson
LG Persson
Göran Antonsson
Stina Myrén
0587-81245
Annelie Gustafson
Stefan Nilsson
Linda Viberg