Vi söker en löneadministratör med kunskaper i Agda

Arbetsbeskrivning

Vårt uppdrag:
Vi hjälper vår kund med att hitta deras nästa löneadministratör. Vill du arbeta i en meningsfull bransch i trevligt klimat kan detta vara ditt nästa arbete. Kontoret ligger i centrala Stockholm och du kommer ingå i en central funktion, HR affärstöd och utveckling. Arbetet är mångsidigt i en god företagskultur. Uppdraget är till en början en konsultlösning som övergår till anställning hos kund. Start önskas i början av juni.

Vi värdesätter starkt att du känner dig trygg i din anställning hos oss. Därför erbjuder vi alltid dig som medarbetare en marknadsmässig månadslön, pensionsavsättning, friskvårdsbidrag och anslutning till vårt kollektivavtal.


Arbetsuppgifter:
I rollen som HR-/Löneadministratör kommer du att hantera och sköta det löpande lönearbetet och lönehanteringen samt övrig HR administration. Arbetet innehåller månatliga lönekörningar och inkluderande uppgifter så som löneutbetalningar, lönejusteringar, sociala avgifter, årsrapportering och pensioner. Vidare kommer du att ta fram och presentera rapporter gällande statistik för interna och externa intressenter samt hantera övrig tillhörande HR administration. Du kommer att ansvara för att säkra HR-gruppens gemensamma leveranser och uppdrag tillsammans med kollegor på ett professionellt och serviceinriktat sätt.

Din bakgrund:
Vi söker dig som har god erfarenhet av löneadministration, har en god analytisk förmåga, är lösningsorienterad och strukturerad och som trivs med att ha ett helhetsperspektiv på hela löneprocessen. Du är van att arbeta kundorienterat och är behjälplig och konsultativ gentemot chefer och anställda vid löne-/HR-relaterade frågeställningar.

Kravprofil
• Eftergymnasial utbildning inom lön/lönehantering eller motsvarande relevant utbildning
• Minst tre års arbetslivserfarenhet inom löneadministration
• Mycket goda kunskaper i lönesystemet Agda PS
• Mycket goda kunskaper i MS Office

Meriterande
• Kunskaper i ekonomisystemet Agresso – tid och projektrapportering
• Tidigare erfarenhet av kollektivavtalet Tjänstemannaavtalet Unionen & Akademikerförbunden och Friskoleavtalet
• Erfarenheter av projekt- och processarbete


Om oss:
Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat företag och har över 100 anställda. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster. Läs mer om oss på www.avanzera.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Kalzén
0700-90 54 91
Camilla Jonsson
0854528304
Helena Elvin Guillemain
0854528305
Malin Klingberg
0854528307
Malin Klingberg
08-54528307
Iren Sayar
0700-905 492
Camilla Jonsson
08 - 545 28 304
Malin Klingberg
08-54520307
Cecilia Wiborg

Malin Klingberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Avanzera AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 7 maj 2019

Besöksadress

Box 853, Stockholm
None

Postadress

Box 853
Stockholm, 10137

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

25 november 2024