Vi söker en löneadministratör till Novartis

Arbetsbeskrivning

Novartis AG är ett av världens ledande läkemedelsföretag och erbjuder medicin för att bota sjukdomar och främja människors hälsa och välmående. Vårt mål är att upptäcka, utveckla och marknadsföra innovativa läkemedel för att behandla patienter, minska lidande och öka människors livskvalitet.

Novartis är det enda företag som har en ledande position inom både originalläkemedel och generika.
Läs mer om Novartis på www.novartis.se

Vi söker en löneadministratör till Novartis i Täby

Trivs du i rollen som löneadministratör och vill jobba i ett internationellt företag där du kan vara med och påverka och utvecklas? Är du en person som tar ansvar för ditt arbete och tycker om att leda processer? Vi söker dig som vill utvecklas i rollen som lönespecialist, en självständig ”doer” som är nyfiken och trygg i din roll som löneadministratör. Vi erbjuder en stimulerande tjänst på ett innovativt och internationellt ledande företag i läkemedelsbranschen.

Detta är ett konsultuppdrag med start omgående och räknas pågå i 6 månader. Det finns möjligheter till förlängning av uppdraget.

Arbetsuppgifter

Du kommer att tillhöra vår nordiska HR Shared Service avdelning för Lön-och PA. Tillsammans med dina kollegor är du ansvarig för den nordiska löneprocessen för 860 medarbetare i systemet SAP. Lönearbetet är outsourcat i alla våra nordiska länder. Vilket leder till att vi har många interna kontroller att leverera.  Arbetet kommer att variera från ärende-och löneadministration i systemet till efterrapportering, såsom bokföringsunderlag, semesterskuld och rapportering till myndigheter i de nordiska länderna.

Vem är du?
Vi söker en driven och noggrann löneadministratör med minst 3 års erfarenhet av hela löneprocessen. Har du erfarenhet av nordisk lön ser vi det som ett plus. Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska, kan du ytterligare ett nordiskt språk är detta meriterande. Då Novartis arbetar i SAP idag är det en fördel om du tidigare administrerat löner i detta system, dock är det inget krav.

Som person är du ansvarsfull och ambitiös med en positiv attityd. Du är flexibel och förändringsbenägen och trivs i en roll där du, förutom att arbeta operativt med löneprocessen, kan vara med och bygga upp rutiner och processer för avdelningen tillsammans med dina kollegor. Du har en hög servicekänsla och ett konsultativt arbetssätt med ett genuint intresse för andra människor.  Du är hjälpsam med stort eget driv samtidigt som du är duktig på att nätverka. Du har en förmåga att prioritera dina arbetsuppgifter och löser på eget initiativ problem som kan uppstå i det dagliga arbetet.

Vad kan vi erbjuda dig?

Som konsult på First Reserve AB kan vi som auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal erbjuda dig en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, avtalsenlig pension och försäkringar. Du som konsult blir även tilldelad en engagerad konsultchef som finns till för att stötta dig i just din karriär. Med värdeorden Engagemang, Utveckling, Laganda och Ansvarstagande välkomnar vi dig till ett företag där du som konsult står i fokus!

Ansökan

En avgörande framgångsfaktor för varje företag är att tillgodogöra sig människors olikheter. Därför strävar First Reserve efter mångfald i våra tillsättningar.

Skicka in din ansökan via www.firstreserve.se snarast då urval och intervjuer sker löpande. Vid frågor är du välkommen att kontakta Kajsa Elander på nummer 070 729 19 82

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

Besöksadress

Ekensbergsvägen 117
None

Postadress

Ekensbergsvägen 117
Solna, 17141

Liknande jobb


Lönespecialist

Lönespecialist

23 december 2024

23 december 2024

Redovisningsekonom/Löneadministratör

Redovisningsekonom/Löneadministratör

20 december 2024