OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ottobocks HR-avdelning i Sverige består idag av fem medarbetare varav en Lönespecialist och en Löneadministratör. Samtliga medarbetare är placerade på Ottobocks kontor som är centralt beläget i Norrköping. Vår nuvarande löneadministratör kommer att sluta hos oss och vi söker därför efter en ersättare.
Din framtida utmaning
Löneavdelningen administrerar cirka 400 löner fördelat på våra svenska bolag. I rollen som Löneadministratör ger du service till vår svenska organisation i lönerelaterade frågor, både utifrån efterfrågan, men även proaktivt i syfte att informera och lära. Detta innebär att du har daglig kontakt med chefer och medarbetare, främst via telefon och mail. Du arbetar i lönesystemet Agda.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av:
· Löneutbetalning månadsvis av svenska löner
· Bokföring, tidrapportering och reseadministration
· Administration av försäkringar, skatt och pension
· Administration av årliga rutiner inom lönefunktionen exempelvis semester- och kalenderårsskifte och AT-beräkning
· Administrering av rapporter till SCB
· Att ta fram statistik relaterat till löner och löneprocesser
· Att ansvara för personalarkiv
· Övriga lönerelaterade arbetsuppgifter
Vi erbjuder
Vi erbjuder dig ett serviceinriktat arbete i en miljö som präglas av hög yrkesstolthet med många kontaktytor.
Löneavdelningen är en del av HR-organisationen och du rapporterar till HR direktören, men i ditt dagliga arbete arbetsleds du av vår Lönespecialist. Tjänsten är på heltid med placering i Norrköping och inleds med en 6 månaders prövotid. Som anställd på Ottobock Scandinavia AB omfattas du av kollektivavtal och tillhörande kollektivavtalsförsäkringar. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
Din bakgrund/profil
Vi söker dig som har minst 2 års arbetslivserfarenhet från att ha arbetat med löneadministration i ett lönesystem. Detta har gett dig en grundläggande förståelse för och kunskap om hela löneprocessen. Vidare har du grundläggande kunskap inom arbetsrätt och tolkning av kollektivavtal, vilket är en förutsättning för att lönehantering skall bli korrekt samt tidigare arbetat med kollektivavtal både för tjänstemän och arbetare. Vi ser gärna att du har haft eget ansvar för löneutbetalningar och tillhörande administration.
Du har flytande språkkunskaper i svenska i tal och skrift. Du bekväm med att uttrycka dig på engelska både muntligt och skriftligt då vi är ett internationellt bolag där kommunikation på engelska förekommer. Du har god kunskap i Microsoft Office-paketet och använder Excel som ett verktyg i beräkningar eller rapportering. Kunskap i lönesystemet Agda är meriterande.
Som person är du strukturerad, organiserad och kan prioritera dina arbetsuppgifter. Du har ett öga för detaljer samtidigt som du kan se saker ur ett helhetsperspektiv. Du har en förmåga att kommunicera på ett rakt, konkret sätt med mycket pondus samtidigt som du är pedagogisk. Det är viktigt att du är lösningsorienterad och har en hög grad av noggrannhet i ditt arbete för att säkerställa att siffror stämmer och att informationen är korrekt. I din roll krävs det också att du har hög integritet och hög servicegrad, vilket innebär att du är ansvarstagande för de uppgifter som åligger dig. Du har en god samarbetsförmåga och är en lagspelare.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Hur du ansöker
Skicka in din ansökan innehållande CV och personligt brev till rekrytering@ottobock.se senast den 29 februari 2020. Urval och intervjuer sker löpande så vi emotser din ansökan så snart som möjligt.
Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Nathalie Modigh, HR Coordinator, nathalie.modigh@ottobock.se.
Besök gärna vår hemsida för mer information www.ottobock.se.
Vi ser fram emot din ansökan!