OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tjänsten är en konsultlösning på cirka 6 månader och för rätt person kan rollen övergå i anställning hos kund vid uppdragets slut.
Som Löneadministratör ansvarar du för hantering av allt lönearbete för bolaget. I arbetsuppgifterna ingår uppdatering och underhåll av lön- och tidssystem, tidsadministration, hantering av pensioner och försäkringar med mera. Du besvarar även frågor relaterade till lön och förmåner.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Löneregistrering och löneutbetalning
Kontroll och inrapportering av löneunderlag
Personregistrering
Tolkning av lagar och avtal
Administration av personal- och lönerelaterade frågor.
Löneavstämning
Kontakter med Försäkringskassan, fackliga organisationer och andra myndigheter
Extern rapportering till exempelvis myndigheter, försäkringsbolag
Hantering av sjukärenden samt reseräkningar och utlägg
Stöd till medarbetare och chefer i lönefrågor
Du ingår i ett litet team på löneavdelningen där ni har ett nära samarbete med varandra i den dagliga driften.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har några års erfarenhet av arbete med löneadministration. Du har en löneadministrativ utbildning eller motsvarande i grunden.
Som person är du strukturerad, noggrann, analytisk och serviceinriktad. Du är mån om att leverera med hög kvalitet och har förmågan att lyfta blicken från detaljerna för att se helheten.
Du har vana från arbete i löne- och tidrapporteringssystem, gärna AGDA PS och Visma.net. Du har goda kunskaper i engelska, både i tal och i skrift. Vi kommer att lägga stor vikt vid din personliga och sociala kompetens.
Om arbetsgivaren
Att vara konsult hos oss innebär att du själv väljer uppdrag, vi anställer enbart konsulter för specifika uppdrag. Hos oss får du alltid månadslön och du arbetar hos samma kund tills uppdraget är slut. Vanligtvis jobbar våra konsulter på långa uppdrag men det händer även att uppdragen är kortare. Vanliga orsaker till att våra kunder väljer att anställa konsulter kan vara att en medarbetare ska vara föräldraledig, sjukskriven eller att man har en arbetstopp. Men det kan också handla om att man vill hyra först för att sedan anställa efter en period.
Hur du ansöker
Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av lagstiftningen GDPR. För att din ansökan skall vara giltig, vänligen registrera dig och ansök via vår hemsida.
Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Marie Rydståle på telefon 070-377 45 56 eller e-post marie@telinrekrytering.se
Funderar du på att flytta till Kalmar län kan det vara bra att känna till att det finns extra stöd och vägledning att få. På flyttahit.nukan du bland annat läsa mer om regionen, våra kommuner, se lediga bostäder och få en kontaktperson. Flyttahit.nu är ett samarbete mellan Kalmar läns kommuner och Region Kalmar län.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Terese Carlstedt
0703774551
Linda Petersson
070-3774574
Mary Winblad
Diana Höglund
072-3377454
Linnea Fransson
072-3377454
Pernilla Stahl
0723377455