Vi söker en lönekonsult till vårt löneteam

Arbetsbeskrivning

Accountor är en ledande leverantör inom outsourcing av ekonomitjänster i Sverige. Vi ingår i internationella Accountor Group och våra tjänster bildar tillsammans ett helhetskoncept som ger Kunderna tillgång till en helt eller delvis outsourcad ekonomifunktion. Spetskompetensen ligger inom de två huvudområdena Redovisning och Lönehantering. Idag levererar vi, genom våra systerföretag och partners, ekonomitjänster till företag i hela Norden, Baltikum, Nederländerna och Ryssland. I Sverige har vi omkring 370 medarbetare och i koncernen närmare 2 500 anställda. Vårt huvudkontor ligger i Stockholm och utöver det har vi 10 stycken lokalkontor runt om i landet. Våra Kunder utgörs främst av medelstora och mindre organisationer i alla branscher. Accountor AB ägs av Accountor Holding OY.

Vi erbjuder just nu dig som lönekonsult en möjlighet att kliva in i ett stabilt växande företag att både utvecklas och trivas i!
 
Att jobba som lönekonsult hos oss betyder att du får en nyckelroll i en nischad organisation och där rollen innebär ett huvudansvar inom löneproduktion och ett eget konsultansvar för dina kunder. Arbetssättet präglas av proaktivitet, kundkontakt och affärsmässighet, allt för att både säkra kundnöjdheten och kvalité. Du arbetar självklart i moderna och digitaliserad system med fokus på effektivitet och god leverans.
 
Dina främsta arbetsområden och arbetsuppgifter som lönekonsult:
 
• Support mot kund och kundens anställda
• Personadministration i lönesystem
• Lönebearbetning och beräkning i lönesystem och producera lönespecifikationer samt löneutbetalning
• Hantering av pension/- övriga försäkringar för kundens anställda
• Årsskiftesrutiner (lönesystem, kontrolluppgifter, CSR förfrågan, semesterårsskifte)
 
Till din hjälp har du en coachande chef, teamkollegor, förtroende att jobba under eget ansvar samt utarbetade processer och rutiner för att serva dig i ditt arbete och leverans. Trots vår storlek präglas Accountor av en familjär stämning med behagligt arbetsklimat, låg personalomsättning och trevliga atmosfär.
 
Därutöver erbjuder vi dig:
- Att kostnadsfritt bli auktoriserad SRF lönekonsult för att stärka din position på marknaden.
- Att kontinuerligt vidareutbildas inom vår egen akademi - Accountor Academy.
- Månadsvisa samtal för att stötta dig i din utveckling och välmående.
- Möjlighet till vidareutveckling, antingen inom t. e x. implementation eller genom att nischa dig mot olika kundsegment.
 
För att trivas i rollen tror vi att du är:
- Noggrann då det är viktigt att det blir rätt från början.
- Strukturerad med förmågan att prioritera då du arbetar självständigt och med parallella uppdrag.
- En person som får saker att hända och stimuleras av att jobba mot avslut.
- Social och lyhörd, tycker om att ha kontakt med olika typer av människor och att det är givande och kul att leverera god service.
- Snabb på att sätta dig in i och tillämpa IT-system inkl. grundläggande Office-kunskaper.
 
Kvalifikationer
- Examina från YH eller KY-utbildning inriktning Lönekonsult/handläggare eller motsvarande
- Gärna minst 2 års praktisk erfarenhet
- Kompetens och erfarenhet i lönesystemet Hogia, Agda eller Flex
 
Om företaget
Accountor ingår i en internationell koncern där möjligheterna till utveckling är stor och där varumärket har en stor potential och bolaget en bra tillväxtplan. Vi erbjuder en gedigen och stabil plattform med tydliga processer för att ge våra viktiga medarbetare de bästa förutsättningarna för att göra ett kvalitativt arbete. Hos oss jobbar kompetenta och professionella medarbetare som tillsammans med Accountor vill skapa det bästa för våra kunder. Därutöver använder vi oss utav Great Place to Work då vi tror att en positiv utveckling och en fortsatt tillväxt startat med nöjda medarbetare, alltså dig!

Vi erbjuder friskvårdsbidrag har självklart kollektivavtal vilket medför tjänstepension. Vårt Malmökontor ligger precis vid Centralstationen nära service och kommunikationsmedel.

Som lönekonsult hos oss bidrar du att uppnå vår gemensamma vision och är en viktig individ i en växande organisation.

Välkommen med din ansökan!

Frågor och kontakt
Vi rekryterar löpande så ansök gärna redan idag dock senast den sista november 2016. Aktuella kandidater kommer kallas till intervju snarast och tjänsten kan tillsättas innan senaste anställningsdag. Vid eventuella frågor kontakta Accountors rekryterare Frida på 0765 – 42 10 35
 
 
 
 
 
 
 
Annons

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Dynér

Firyal Kryou

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Accountor
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 21 oktober 2016

Besöksadress

S:t Eriksgatan 113
None

Postadress

S:t Eriksgatan 113
Stockholm, 11181

Liknande jobb


Hedera söker löneadministratör!

Hedera söker löneadministratör!

27 november 2024

Löneadministratör till Zalaris!

Löneadministratör till Zalaris!

27 november 2024

27 november 2024