OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lomma kommun erbjuder en attraktiv och trygg livsmiljö mitt i Öresundsregionen. Här vill människor leva, verka och utvecklas. Vi värnar om invånarna, miljön och havet. Lomma kommun står för utveckling och hög kvalitet.
I Lomma kommun arbetar vi med en värdegrund som utgår från orden öppenhet, respekt och ansvar. Vår värdegrund ger uttryck för ett synsätt som guidar våra medarbetare i vardagen. Engagerade medarbetare driver utvecklingen framåt och gör Lomma kommun till en arbetsgivare som stimulerar glädje och engagemang. Vi sitter i centralt belägna kontorslokaler med goda kommunikationer och närhet till restauranger. Du tar dig till Lomma C på 8 minuter från Malmö Central och vårt kommunhus ligger nära stationen. Välkommen att arbeta tillsammans med oss!
ARBETSUPPGIFTER
En av våra lönespecialister går nu vidare till nya utmaningar, och därför söker vi hennes efterträdare. Vår löneenhet består av fyra lönespecialister som tillsammans hanterar cirka 1 800 löner varje månad. Löneenheten är en del av Lomma kommuns HR-avdelning som även består av fyra HR-specialister och en HR-controller. HR-chefen leder avdelningen i vårt gemensamma uppdrag att stödja, styra, samordna och coacha chefer inom området HR, lön och pension. Varje dag har vi glädje av att lön och HR arbetar nära varandra. Vår devis är att tillsammans kommer vi längre.
Som lönespecialist arbetar du i huvudsak med löneadministration men du är också ett stöd till ett antal av kommunens chefer, administratörer och medarbetare i deras frågor om lag- och avtal och lönehantering. I ditt uppdrag ingår även att bidra med din kompetens för att vi löpande ska utveckla det löneadministrativa arbetet och utbilda våra chefer och administratörer så att vi uppfyller det gemensamma målet om rätt lön i rätt tid.
Att arbeta med lönehantering är mångfacetterat och du utmanas både i din administrativa, kommunikativa och pedagogiska förmåga genom daglig kontakt med såväl chefer som medarbetare och andra samhällsaktörer inom området.
KVALIFIKATIONER
För att lyckas som lönespecialist hos oss ser vi att du har eftergymnasial utbildning inom lön, ekonomi alternativt annan adekvat utbildning som vi bedömer likvärdig, samt tidigare erfarenhet av arbete inom löneområdet. Du har kunskaper inom lag och avtal som berör lön samt goda IT- och systemkunskaper. Det är meriterande om du har erfarenhet av personalsystemet Personec P och/eller erfarenhet från offentlig verksamhet.
Som lönespecialist krävs att du har ett strukturerat och noggrant arbetssätt samt vana att arbeta mot deadlines. Som person är du serviceinriktad och lösningsfokuserad samtidigt som du har integritet. Du trivs med att både arbeta självständigt men även ha ett nära samarbete med dina kollegor. Tillsammans jobbar vi med att utveckla fler digitala processer inom löneområdet, och därför söker vi dig som även uppskattar och har erfarenhet av utvecklingsarbete inom det området.
Vi ser alla fram emot att välkomna dig till vår avdelning!
ÖVRIGT
Tillträde enligt överenskommelse.
Som medarbetare i Lomma kommun erbjuds du friskvårdsbidrag och möjlighet till semesterväxling. Att kombinera arbete med föräldraskap är en självklarhet för oss.
Lomma kommun arbetar för lika rättigheter och möjligheter som motverkar diskriminering. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. I Lomma kommun är alla lika unika!
I Lomma kommun har vi valt våra samarbetspartners i denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra försäljare av rekryteringstjänster.
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till 0771-693 693.