Arbetsbeskrivning
Vår kund är belägen i moderna och ljusa lokaler i Solna och erbjuder en hybridlösning där du arbetar på kontoret tre dagar i veckan. Du kommer att bli en del av ett kunnigt team med bra sammanhållning.
Start: Januari 2025
Typ: Konsultuppdrag initialt 6 månader med god chans till förlängning eller övertag
Placering: Solna, Stockholm
Ditt uppdrag
Som lönespecialist hos vår kund kommer du att arbeta med hela löneprocessen för både kollektivanställda och tjänstemän. Du blir en viktig del av ett löneteam på cirka 10 personer som arbetar tillsammans för att säkerställa korrekta löneutbetalningar och hantera olika lönerelaterade frågor.
Arbetsuppgifter
Hantera hela löneprocessen från tidrapportering till löneutbetalning och efterrapportering
Arbeta med lön för både tjänstemän och kollektivare
Utföra kontroller och säkerställa att lönerna betalas ut korrekt
Samarbeta med andra avdelningar för att säkerställa att löneprocessen fungerar smidigt
Din bakgrund
Vi söker dig som har minst 3–5 års erfarenhet av löneadministration och gärna en relevant utbildning, såsom en YH-utbildning eller motsvarande. Du har arbetat med olika kollektivavtal och har goda kunskaper i Excel, där du behärskar pivottabeller och funktioner som VLOOKUP. Det är meriterande har en bakgrund inom outsourcing. Erfarenhet av lönesystemet POL och av att hantera större volymer av lön är också starkt meriterande.
Som person är du noggrann och detaljorienterad, samtidigt som du är positiv och lösningsorienterad. Du trivs med att arbeta både självständigt och i team och har en förmåga att hantera en dynamisk arbetsmiljö. Din goda kommunikations- och samarbetsförmåga gör att du skapar ett effektivt arbetsklimat, och du är nyfiken samt öppen för att lära dig nya saker. Du ser förbättringsmöjligheter och har ett engagemang att utveckla arbetssättet, gärna genom att komma med nya idéer för att arbeta smartare och effektivare.
När du blir en av oss
Som konsult hos oss lovar vi den bästa tiden i din karriär. Du kommer från dag ett att komma in i ett sammanhang som ger dig en snabb utveckling i karriären, samtidigt som du får vara med och påverka framtidens arbetsplatser. Välkommen till en värld full av möjligheter! Läs mer om livet som konsult vi oss här!
Nyfiken på att veta mer?
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Talent Acquisition Specialist Gabriella Olaison (gabriella.olaison@wise.se) och Konsultchef Ida Asmar (ida.asmar@wise.se).
Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation med ledstjärnorna nyfiken – modig – proffsig.
Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!