Vi söker en Lönespecialist till vårt HR team

Vi söker en Lönespecialist till vårt HR team

Arbetsbeskrivning

Har du några års erfarenhet av att arbeta med lönehantering? Är du en strukturerad och initiativtagande person som gillar att jobba verksamhetsnära och vara en del av vår HR team? Då kan rollen som Lönespecialist hos JELD-WEN Sverige vara rätt för dig.
Din roll:
Du är tillsammans med en kollega ansvarig för lönehanteringen och tillhörande arbetsuppgifter för cirka 750 anställda i Sverige. Tjänsten är på heltid med placering i Åstorp strax utanför Helsingborg. Din främsta arbetsuppgift är att kvalitetssäkra löneunderlagen till vår externa löneleverantör samt följa upp eventuella avvikelser från processer och rutiner. Du granskar även löneunderlagen för att undvika felaktigheter i löneutbetalningar. I rollen kommer du att ha många kontakter både internt och externt.
Du rapporterar till vår HR Business Partner och arbetar i nära samarbete med tre kollegor på HR avdelningen som är placerade i Åstorp med möjlighet att arbeta hemifrån en del av tiden. Vi har självklart kollektivavtal och därmed tjänstepension. Vi har också arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag, flextid, möjlighet att köpa våra dörrar till rabatterade priser och mer därtill.
Huvdsakliga arbetsuppgifter:
Säkerställer att företaget uppfyller lag och avtalskrav samt att vi följer våra interna processer
Kontrollerar uppgifter som till exempel övertid, sjuklön, reseräkningar, införsel, löneväxling och pensioner
Säkerställer underlagen till vår externa löneleverantör både vad gäller kvalitet och deadlines
Samarbetar med chefer för att säkerställa att korrekta underlag levereras till extern löneleverantör.
Se till att alla lagkrav gällande arkivvård upfylls i samarbete med till exempel ekonomiavdelningen
Ständigt arbeta med utveckling av processer inom ansvarsområdet
Utföra olika uppgifter som blir aktuella i olika HR projekt som du kommer att få möjlighet att delta i och vid behov driva
Ansvarar för att uppgifter i relevanta system alltid är korrekt – masterdata i HR systemet

För att lyckas i rollen behöver du ha följande kvalifikationer/egenskaper:
Kvalifikationer
Tidigare erfarenhet av HR-, tidredovisning- och lönesystem
Eftergymnasial utbildning inom Lön och/eller HR exempelvis Yrkeshögskola
Goda kunskaper om pensions- och förmånsadministration
Erfarenhet av att arbeta med extern löneleverantör är meriterande
God kunskap om lag och kollektivavtal inom ditt ansvarsområde – du kan förstå och förklara innehållet i dessa
Goda kunskaper i Microsoft Office framförallt Excel
Erfarenhet av att arbeta med extern löneleverantör är meriterande
Har du dessutom kunskaper i att skapa schema så är det hur bra som helst
Tidigare erfarenhet av andra områden inom HR är meriterande
Du talar och skriver svenska flytande och eftersom vi är en internationell koncern måste du vara flytande i engelska, både skriftligt och muntligt

Personliga egenskaper
Som person är du prestigelös, strukturerad och noggrann. Vidare är du sifferorienterad, serviceinriktad och initiativtagande. bygger starka relationer och söker lösningar som passar våra kunder både internt och externt. Du har ett brinnande intresse för system och du är van att arbeta i flera system och förstår hur de integreras och påverkar varandra. Som person ser vi att du kommunicerar effektivt, utvecklar och levererar kommunikation som tillfredsställer behov hos olika målgrupper. Du är målinriktad och ser till att samtliga medarbetare får rätt lön i rätt tid.
Vi erbjuder
JELD-WEN är ett företag där frihet under ansvar präglar ditt dagliga arbete. Vi stöttar varandra och är måna om att skapa en bra arbetsmiljö. I din roll får du möjlighet att skapa ett internt nätverk som ger dig förutsättningar för personlig utveckling inom avdelningen och i företaget. Under din första tid hos oss arbetar du från vårt kontor men när du kommit in i din roll erbjuder vi möjlighet att till viss del av din arbetstid arbeta hemifrån.
Om JELD-WEN
JELD-WEN Europa är den ledande dörrleverantören på den europeiska marknaden. I hela Europa strävar vi efter att tillmötesgå våra kunders önskningar och behov. Vårt sortiment är fullt av standarddörrar, exklusiva högkvalitetsdörrar, specialdörrar samt alla tänkbara projektdörrar.
Swedoor (JELD-WEN Sverige AB) producerar och levererar högkvalitativa dörrlösningar till i första hand de skandinaviska länderna. Produktsortiment innefattar allt från klassiska inner- och ytterdörrar, anpassade ljud-, brand- och säkerhetsdörrar till extrema specialdörrar som exempelvis skyddar mot farlig röntgenstrålning.
Kontakt och ansökan
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Om du vill veta mer om tjänsten eller JELD-WEN som arbetsplats kan du kontakta Magnus Nilsson, HR Business Partner på +46 730 890 522 eller Filip Loman, HR Business Partner på + 46 761 160 163.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Fabriken i Åstorp Åstorp
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 september 2022
  • Ansök senast: 15 oktober 2022

Postadress

Förrådsgatan 1
Åstorp, 26538

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

Lönespecialist

22 november 2024