OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Du är inbjuden!
Med detta jobb spelar du en viktig roll tillsammans med oss inom Sektor vård och omsorg. Vi erbjuder ett brett utbud av stöd, hjälp och omsorg till människor i alla åldrar. Vår verksamhet präglas av mänskliga värden och vi vill skapa trygghet för de personer som behöver vårt stöd.
Som medarbetare i Skövde kommun är du en viktig spelare i ett lag som varje dag, året om levererar tjänster och service till våra kunder. Det är i mötet med våra kunder som värdet av vårt arbete uppstår. Vi tror på innovation, delaktighet och ett engagerat ledarskap. Vi tror också på att varje medarbetare har drivkraften och förmågan att förbättra verksamheten och en vilja att utvecklas i sitt yrke. Vi satsar på dig som medarbetare och erbjuder därför förmånliga pensionsvillkor, friskvårdsbidrag samt flera friskvårdsaktiviteter och erbjudanden. Och det bästa av allt. Vi har plats för fler.
Skövde kommuns organisation är stor och innehåller allt från omsorg, stöd och utbildning för våra medborgare till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Arbetet kan se lite olika ut beroende på vilken verksamhet vi arbetar i men alla representerar samma arbetsgivare, Skövde kommun.
Vi är öppna och lyhörda - Vi tar ansvar för helheten - Vi gör varandra bättre - Vi vågar
Välkommen - tillsammans bygger vi Skövde!
ARBETSUPPGIFTER
Som LSS-handläggare arbetar du med myndighetsutövning enligt Lagen om stöd och service (LSS). Ditt uppdrag som LSS-handläggare är att med brukaren i fokus, arbeta med utredning, bedömning och beslut samt uppföljning av insatser för personer med funktionsvariation. Uppdraget omfattar både barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning.
Det dagliga arbetet innefattar dokumentation, individuella möten och samverkan med övrig personal, anhöriga och andra externa myndigheter. Vi lägger stor vikt vid rättssäkerhet samt uppföljning av ärendena. Rollen innebär både självständigt arbete och arbete i team.
Tjänsten är ett längre vikariat, på ca 1,5 år, med goda möjligheter till fortsatt anställning.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som:
- Är utbildad socionom eller har annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
- Har god förmåga att uttrycka dig i svenska språket både skriftligt och muntligt.
- Har vana av digital dokumentation
- Har körkort B, manuell växel
- Har systemvana
Erfarenhet av myndighetsutövning är ett krav. Vi meriterar erfarenhet av arbete med IBIC.
För att passa i rollen som LSS-handläggare tror vi att du är initiativ- och ansvarstagande. Vi tror också att du är strukturerad och har ett visst mått av analytiska drag då du kommer att arbeta med att sammanställa en stor mängd material för att kunna fatta beslut. Du behöver också ha lätt för att samarbeta eftersom rollen innefattar många kontaktytor.
Du delar vår värdegrund som innebär trygghet, ansvarskänsla och respektfullt bemötande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Vi ser fram emot din ansökan!
ÖVRIGT
Intervjuer kommer att ske fortlöpande under rekryteringen.
Jämställda och jämlika verksamheter är väldigt viktigt för oss. Olika bakgrunder och tillhörigheter ser vi som en tillgång. Våra arbetsplatser ska också vara fria från diskriminerande strukturer.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Biståndsenheten Louise Samuelsson
0500- 498940
HR partner Sofia Myrman
0500-498242
Sektorschef Per Granath
0500-849527
Sektorschef Per Granath
Utvecklingschef Heléne Sandqvist Benjaminsson
SAS- Socialt ansvarig samordnare Katarina Schuurman
Enhetschef Marianne Johansson
0500-49 8528
HR-partner Mirza Zahirovic
0500-49 83 90
HR-partner Annika Hedberg
0500-49 84 49
Enhetschef Vivi-Anne Hultberg Alt
0500-498952