OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Castellum är fastighetsbolaget som hjälper företag att utvecklas och människor att växa. Vi finns på 14 tillväxtorter i Sverige och även i Köpenhamn och Helsingfors. Vi förvaltar och utvecklar kontor, lager, logistiklokaler och butiker. Vi har egen personal på alla lokala marknader där vi verkar, detta gör att vi kan agera med personligt ansvarstagande och snabba beslut. Det ger våra medarbetare möjlighet till delaktighet och personlig utveckling. Människor som arbetar hos oss har alla en vilja att vara med och påverka, växa och vara en del av en positiv företagskultur. Inom Castellum har vi olika kompetens, dock arbetar vi mot samma vision: ”En värd bortom det förväntade” - med personligt ansvar och enkla vägar mellan kunden och oss.
Vi värdesätter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Om tjänsten
I rollen som marknadsansvarig i region mitt kommer du att inneha en operativ likväl som strategisk bred roll. Du kommer att ansvara för att planera, genomföra och följa upp marknadsförings- och kommunikationsaktiviteter. Arbetet kräver ett väl utvecklat samarbete med de olika enheterna för uthyrning, förvaltning och projektutveckling, samt funktioner som HR och hållbarhet.
Du är en nyckelperson för att stötta Castellums affär, formulera vårt kunderbjudande och ta fler marknadsandelar. Du ingår i ett tvärfunktionellt centralt marknadsteam om totalt 5 personer och arbetar för Region Mitt som förutom Örebro består av Linköping, Norrköping, Jönköping samt Växjö.
Resor förekommer över hela regionens övriga orter samt vid enstaka tillfällen även till koncernens bägge huvudkontor i Göteborg och Stockholm.
Ansvar och huvudsakliga arbetsuppgifter
Du initierar, driver och följer upp marknadsinsatser och rapporterar till Marknadschef på Castellum AB och ingår i den regionala ledningsgruppen. Som en del i Castellums marknads- och kommunikationsteam är du delaktig och bidrar i arbetet kring att utveckla våra arbetsprocesser och verktyg som vi använder oss av. Du arbetsleder även ett lokalt team vars fokus är att stötta uthyrning respektive projektkommunikation/stadsutveckling.
Marknadsinsatser för ökad uthyrning och lokalt ökad kännedom är högsta prioritet. En förutsättning för detta är bland annat en stark och aktiv relation med befintliga och potentiella kunder. Detta arbete sker i huvudsak genom den lokala förvaltningen och uthyrningsverksamheten där marknadsansvarig är strategiskt rådgivande och stöttar med underlag för marknadsföring, kommunikation och kunddialoger.
Arbetsuppgifter i rollen är bland annat:
- Upprätta och ansvara för regionens marknads- och kommunikationsplan.
- Förankra och kunskapsöverföra samt informera ledningsgrupp och nyckelpersoner kring marknadsplan och strategi.
- Ansvara för regionens marknads- och kommunikationsbudget.
- Planera och genomföra aktiviteter enligt lagd marknadsplan såsom annonser, filmer, banners, broschyrer, utskick och kampanjer.
- Följa upp KPI:er, analysera och skriva handlingsplaner för att öka uthyrning, öka kännedom och stärka varumärket lokalt.
- Säkerställa att kommunikationsinsatser i samband med större regionala projekt följer Castellums varumärkesstrategi och bidrar till uthyrningsarbetet.
- Ansvara för hyresgästkommunikation såsom nyhetsbrev samt lokala webbsidor.
- Identifiera och producera lokala pressmeddelanden.
- Tillsammans med koncernens PR- content manager arbeta aktivt mot lokalmedia samt stödja regionens talespersoner med budskap och positioneringsarbete.
- Arbeta med koncernövergripande varumärkesbyggande insatser som fördelas i det tvärfunktionella marknadsteamet.
Utbildning, erfarenhet och kunskap
- Universitets- eller högskoleutbildning inom marknadsföring/kommunikation eller motsvarande relevant utbildning/arbetslivserfarenhet.
- Tidigare erfarenhet från liknande befattning och branscherfarenhet är meriterande
- En god skribent, samt ha ett stilistiskt sinne och öga för detaljer.
Framgångsfaktorer och förmågor
- Prestigelös, strukturerad och drivande. Vara en operativ ”doer” och samtidigt skapa och genomföra planer och projekt.
- God förmåga att självständigt fatta beslut och genomföra projekt.
- Förmåga att självständigt planera, leda och prioritera sitt och teamets arbete.
- Hög samarbets- och kommunikativ förmåga.
- För att lyckas i rollen tror vi att du har minst 3-5 års erfarenhet av strategiskt, taktiskt och operativt kommunikationsarbete med fokus på externkommunikation och varumärke. Du är en god projektledare med hög kunskap i digitala plattformar och andra kommunikationsverktyg. Du trivs som allra bäst i en roll där du får leda, driva, samarbeta och dessutom kombinera ett helikopterperspektiv med operativt arbete.
- Du förstår strategier och prioriteringar inom verksamheten och tillämpar denna kunskap för att uppnå mål.
- Du har energi som smittar av sig och gillar att arbeta i team.
- Du är rak och tydlig i din kommunikation och tar tag i olösta problem omgående.
- Tar arbete och prestation på allvar med hög prioritet på ett strukturerat sätt.
Rollen ansvarar för att uppsatta budgetramar hålls, att följa upp utfallet, och skapa underlag för ev budgetförändringar kopplat till utvecklingsbehov eller andra uppdateringar/förändringar.
Övrigt
Tjänsten är på heltid, start enligt överenskommelse. Placeringsorten är Örebro.
Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Åsa Quarfordt på Best Bemanning & Rekrytering AB på telefon 019-12 60 49. Alt med arbetsrelaterade frågor till rekryterande chef, Malin Håkansson malin.hakansson@castellum.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Camilla Westergren