OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en medarbetare IT- Servicedesk!
Är du en person som älskar service och samtidigt har ett intresse för teknik? Då kan detta vara tjänsten för dig!
Om arbetet:
Du kommer att arbeta med att stödja användarna i det dagliga arbetet vid datorn. Målet är att lösa så mycket som möjligt på distans.
I huvudsak är det support direkt med kund per telefon eller via ett ärendehanteringssystem. En del ärenden ställer höga krav på informationssäkerhet eftersom de kan innehålla personuppgifter.
Dina primära arbetsuppgifter kommer innebära:
* Telefonsupport - registrera och lösa ärenden och beställningar i direkt kontakt med kund över telefon.
* Websupport - granska, komplettera ärenden. Kommunicera skriftligt med kunder.
* Lösningsgrupp - vår Servicedesk utmanas ständigt med ärenden/incidenter som kräver analys och djupare felsökning.
Du kommer att ingå i en avdelning där arbetsglädje, kunskap och ett gott bemötande står i centrum.
Din profil:
Vi tror att du som söker är en person med kundfokus och ett gott bemötande. Vid urvalet kommer vikten att läggas på personlig lämplighet och förmåga att fungera i grupp.
Vidare har du intresse och erfarenhet av felsökning inom datorteknik, MS Office och Windows OS.
Krav:
* Gymnasieexamen eller motsvarande inom de IT-tekniska ämnena.
* Kunskap inom klient- (dator) teknik, Windows OS och MS Office.
* Mycket god svenska i tal och skrift.
* B-körkort.
Kunskap om TCP-IP nätverk och AD är meriterande även dokumenterad arbetslivserfarenhet inom IT-supportbranschen.
Tjänsten är på heltid dvs. 40 timmar/vecka. Då deras Servicedesk har öppet mellan 7-17 kan arbetstiderna variera under veckan.
Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Maxkompetens men arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.
Frågor gällande tjänsten hänvisas till ansvarig rekryterare /073 436 81 05
Om Maxkompetens:
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och vi finns på 7 orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 400 anställda.
Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar.
Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.
Kontaktpersoner på detta företaget
Li Lövebrant
08-120 753 03
Emma Linde
073-4368109
Kristina Lindberg
Kristina Lindberg
0470-723388
Rebecca Moberg
Kristina Lindberg
076-6187940
Madeleine Göransson
0733205636
Madeleine Göransson
0733-205636
Madeleine Adlerstam
0734-368169
Magdalena Josefsson
0734-368111