OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".
Habiliteringen är en specialistverksamhet för personer med varaktiga funktionsnedsättningar i alla åldrar. När du kommer till oss möts du av ett stort engagemang - vi är helt enkelt mycket stolta över att jobba på habiliteringen! Det som gör att vi trivs extra bra är vår kultur. Den kännetecknas av öppenhet, hjälpsamhet och viljan att lära sig.
Våra jobb är roliga, svåra och intressanta. Vi vill göra skillnad och skapa mervärde för personer med funktionsnedsättning.
Som medarbetare hos oss har du möjlighet att utvecklas i dina arbetsuppgifter och inom habiliteringen. Du får växa i din roll, det finns alltid saker att lära sig.
Nu söker vi en medicinsk sekreterare till vår verksamhetsövergripande administrativa enhet. Du kommer primärt att arbeta inom habiliteringen på Sigfridsområdet i Växjö men arbete inom andra delar av verksamheten kan också bli aktuellt, habiliteringen har verksamheter både i Växjö och Ljungby. Välkommen till framtidens habilitering!
ARBETSUPPGIFTER
Vill du jobba med många olika uppgifter och lära dig mycket? Hos oss får du både arbeta självständigt och vara en del av en administrativ enhet.
Som medicinsk sekreterare hos oss kommer du att arbeta med vårdadministration kring våra besök men även fungera som ett viktigt administrativt stöd till våra chefer och medarbetare. Arbetsuppgifterna är breda och omväxlande! Du kommer bland annat att arbeta med journalskrivning, fakturahantering, statistik, beställningar, mottagning i reception, telefon och posthantering.
Vi ser dig och dina kunskaper inom administration som en viktig del av vår framtid! Vi vill att du som medicinsk sekreterare bidrar med nya tankar och idéer i arbetet med att utveckla habiliteringens administrativa stöd utifrån ett hållbart och långsiktigt perspektiv.
Som ny medarbetare får du en stabil introduktion på arbetsplatsen och handledning i dina arbetsuppgifter. Vår ambition är att du ska få en trygg start och möjlighet att utvecklas i ditt yrke.
Läs mer om våra förmåner här: http://www.regionkronoberg.se/jobb-och-utbildning/formaner/
KVALIFIKATIONER
Du ska ha en godkänd utbildning som medicinsk sekreterare, (läkarsekreterare) eller hälso- och vårdadministratör.
Du har digital kompetens och det är önskvärt om du har erfarenhet av journalsystemet Cambio Cosmic. Vi ser också gärna att du har kunskap om t ex ärendehanteringssystem och fakturahantering.
För att lyckas och trivas i rollen som medicinsk sekreterare är det viktigt att du är flexibel och trivs med varierande arbetsuppgifter. Du behöver ha förmåga att arbeta såväl självständigt som i samverkan med andra. Du har ett professionellt bemötande och god förmåga att skapa kontakt i möten med människor. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Innan erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.
ÖVRIGT
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.
Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.