OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifter:
Vi söker konsult till en storkund som kommer att vara sekreterare i nämnd eller andra politiskt tillsatta organ. I uppdraget ligger att förbereda sammanträden, boka möteslokal och administrera beslutsunderlag till mötesdeltagarna. Du kommer att skriva protokoll, se till att protokoll justeras och expedieras. Det ingår också att kunna hjälpa till med att formulera förslag till beslut i beslutsunderlagen till kommande sammanträden.
Krav:
- Samhällsvetenskaplig högskoleutbildning exempelvis med inriktning på statsvetenskap eller beteendevetenskap eller annan utbildning/erfarenhet som bedöms likvärdig.
- Två års erfarenhet av administrativt arbete.
Meriterande:
- Tidigare uppdrag som sekreterare och gärna som nämndsekreterare.
- Erfarenhet av att ha arbetat i offentlig förvaltning, gärna i en politiskt styrd organisation.
Personliga egenskaper:
För det här uppdraget är det viktigt med noggrannhet, analytisk förmåga, flexibilitet och känsla för service. Man behöver kunna arbeta självständigt och ha god samarbetsförmåga, eftersom många arbetsprocesser berör ett stort antal personer. Man ska kunna uttrycka sig klart och lättbegripligt i tal och skrift.
Arbetsplatsen finns i nära anknytning till Södertälje centrum, pendeltåg, bussar med en fantastisk utsikt över staden och kanalen.
Nuvarande arbetsgrupp består av fem nämndsekreterare, två registratorer, en kanslisekreterare, en samordnare för de kommunala råden och två arkivarier.
Stadskansliet administrerar kommunstyrelsens, kommunfullmäktiges och nämndernas sammanträden genom utskick av kallelser och handlingar samt upprättande av protokoll. Vid stadskansliet registreras och diarieförs post till kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och kommundelsnämnderna.
Tjänstens start: Snart som möjligt
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringsavdelningen
0840022750
Konsultchef