Vi söker en nämndsekreterare - vikariat 1 år

Arbetsbeskrivning

I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.

Stadsledningsförvaltningens uppgift är att biträda kommunstyrelsen med ledning och styrning av övergripande och strategiska frågor. Förvaltningen hanterar bland annat övergripande frågor inom ekonomi, kansli, HR, upphandling, IT, kommunikation samt trygghet och säkerhet.

Om arbetsplatsen

Nämndsekretariatet är en samordnad funktion i staden som ger service till samtliga nämnder och styrelser med nämndadministrativa arbetsuppgifter. Sekretariatet tillhör organisatoriskt stadsledningsförvaltningen och avdelningen service och utvecklingsstöd. Nämndsekretariatet är underställt kanslichefen som också ansvarar för stadens överförmyndarkansli. Nämndsekretariatet består idag av sex medarbetare och nu söker vi en ersättare under ett år för en av medarbetarna som ska vara föräldraledig.

Vad innebär arbetet?

Nämndsekretariatet är en samordnad funktion i staden och servar samtliga nämnder och styrelser med nämndadministrativa arbetsuppgifter. Sekretariatet tillhör organisatoriskt stadsledningsförvaltningen och avdelningen service och utvecklingsstöd. Nämndsekretariatet är underställt kanslichefen som också ansvarar för stadens överförmyndarkansli. Nämndsekretariatet består idag av sex medarbetare och nu söker vi en ersättare under ett år för en av medarbetarna som ska vara föräldraledig.

Vem söker vi?

Vi söker dig som har avslutad högskoleexamen inom relevant område, exempelvis offentlig förvaltning, statsvetenskap eller som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har intresse för administration med förmåga att skapa och upprätthålla struktur och ordning. För att nå framgång i arbetet behöver du ha en god förmåga att kommunicera, vara en skicklig skribent och tycka om att samarbeta. Du är en person med struktur och ordning i ditt arbete. Du ska ha dokumenterad erfarenhet av att arbeta i offentlig förvaltning och ha erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation. Du är road av att ge kollegor ett starkt administrativt stöd och medborgare en god service. Eftersom arbetsuppgifterna varierar över tid har du förmåga att anpassa dig till olika situationer och gillar förändring.

Mer information och ansökan

Kontaktperson är kanslichef Helena Milton tel. 08-734 21 57.

Vikariat 1 år med start i november 2015

Heltid

Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast 28 augusti 2015.

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.

 


Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Solna Stad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • -
  • Visstid Heltid 100%
  • Publicerat: 19 augusti 2015

Liknande jobb


Handläggare för statlig ersättning, Socialförvaltningen centrum

Handläggare för statlig ersättning, Socialförvaltningen centrum

20 december 2024

Sakkunnig till enheten för politisk beredning och samordning

Sakkunnig till enheten för politisk beredning och samordning

19 december 2024

16 december 2024

18 december 2024