Vi söker en noggrann och ansvarsfull Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Vi är Accountor; det största outsourcingbolaget för löne- och ekonomiadministrativa tjänster i norra Europa med spetskompetens inom Redovisning och Lönehantering. Vi har över 100 kontor i sju länder och är idag totalt fler än 2500 passionerade medarbetare som tillsammans hjälper våra kunder att lyckas. Vår styrka ligger i starkt medarbetarfokus, kvalité och teamarbete. Accountor i Sverige har haft en stark tillväxt de senaste åren och idag är vi 340 medarbetare utspridda på totalt 10 kontor. Hos Accountor bidrar du till både kunders och kollegors framgång, utvecklas i din yrkesroll och känner stolthet över att tillhöra ett av 2017 års utsedda Karriärföretag! Vill du bli en del av oss?

Är du personen som tycker om ordning och reda, är noggrann och gillar att ta eget ansvar?

Då är rollen som ekonomiassistent på Accountor nog rätt för dig!

Vår fantastiska kollega ska nu ta steget vidare och jobba som lönekonsult hos oss istället och vi nu söker nu därför efter hennes ersättare. Tjänsten som ekonomiassistent innebär att du får en viktig roll på vår Löneavdelning och passar både dig som ny i arbetslivet eller som jobbat i några år.

Dina ansvarsområden:
- Granska reseräkningar
- Stötta löneavdelningen med enklare löneuppgifter
- Registrering i system
Det här passar dig som är noggrann, som tycker om att jobba med bestämda uppgifter och ta ett eget ansvar i ditt arbete. Kanske är du gymnasieekonomen som precis ska ta dina första steg på arbetsmarknaden eller en van administratör som just nu är ute efter uppgifter som dessa.

Hur är det att jobba hos oss?

På vår löneavdelning jobbar idag omkring 25 personer i totalt tre stycken team. Hos oss råder en varm, tillmötesgående och prestigelös miljö, där vi jobbar med stor ansvarskänsla och stort fokus på att hjälpa och stötta varandra då det behövs. Det är därför viktigt att du är en person som trivs i en sådan arbetsmiljö och som vill bidra med en positiv stämning och har ett hjälpsamt sätt gentemot dina kollegor. På Accountor jobbar vi ambitiöst men har också trevligt tillsammans!

Kvalifikationer
- Gymnasieekonom eller likvärdigt
- Tycker om att jobba administrativt och har inget emot repetitiva uppgifter
- Hög arbetsmoral och som ser seriöst på sitt uppdrag
- Serviceminded och positiv till ditt sätt
Om företaget
Accountor ingår i en internationell koncern där möjligheterna till utveckling är stor och där bolaget har en bra tillväxtplan. Vi erbjuder en gedigen och stabil plattform med tydliga processer för att ge våra medarbetare de bästa förutsättningarna för att göra ett kvalitativt arbete. Hos oss jobbar kompetenta och professionella medarbetare som tillsammans med Accountor vill skapa det bästa för våra kunder. Därutöver använder vi oss av Great Place to Work då vi tror att en positiv utveckling och en fortsatt tillväxt startar med nöjda medarbetare, alltså dig!

Vi erbjuder friskvårdsbidrag och har självklart kollektivavtal vilket medför tjänstepension. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Huvudkontoret i Stockholm ligger centralt beläget med gångavstånd från både Odenplan och S:t Erisplan.

Välkommen med din ansökan!

Frågor och kontakt
Vi rekryterar löpande så ansök gärna redan idag dock senast den 8 mars 2017. Aktuella kandidater kommer kallas till intervju snarast. Vid eventuella frågor kontakta vår rekryterare Frida, 0765 – 42 10 35.
annons

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Dynér

Nina Sigurdsson

Kristin Annerstedt

Josefin Gustafsson

Gunilla Lindskog Andersson

Lotta Fylking

Jonna Rickard Lindberg

Jonna Lindberg

Katarina Brygiewicz

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Accountor Sverige Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 8 februari 2017

Besöksadress

S:t Eriksgatan 113
None

Postadress

S:t Eriksgatan 113
Stockholm, 11181

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024