OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vad kan vi erbjuda dig?
En del ser en skog. Vi ser förnybar råvara, klimatnytta, långsiktig ekonomisk tillväxt och innovationskraft som aldrig slutar växa. Hos oss kommer du vara med och bidra till långsiktig hållbarhet och tillsammans med oss kommer du att upptäcka hur. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse och du utgår från Södras huvudkontor i Växjö. Du blir en del av ett varierat och prestigelöst team som exempelvis består av idrottsintresserade, musiker, friluftsmänniskor och småbarnsföräldrar där den gemensamma nämnaren är intresset för teknik. Södra har såklart dessutom kollektivavtal, förmånligt friskvårdsbidrag och möjlighet att hyra stugor och lägenheter. Läs mer här om våra förmåner och vad vi erbjuder dig. (https://karriar.sodra.com/pages/formaner)
Dina framtida arbetsuppgifter
Hos oss kommer du att ingå i ett nyskapat servicedeskteam som arbetar nära och tillsammans med andra kollegor inom Södra. Ditt arbete kommer primärt att innebära första linjens support till våra slutanvändare genom att svara i telefon och hantera ärenden i vårt ärendehanteringssystem. Du får också möjligheten att tillsammans med dina kollegor skapa nästa generations servicedesk genom att exempelvis automatisera arbetsuppgifter genom självbetjäning, sätta rutiner och jobba med ständiga förbättringar. Södra är en stor organisation som verkar i en internationell miljö där du som servicedesktekniker får möjlighet att arbeta varierande. Vi är en del av digitaliseringen och hos oss kommer du utvecklas i ordets riktiga bemärkelse.
Vem är du?
För att trivas och lyckas i rollen som servicedesktekniker på Södra tror vi att du besitter relevant eftergymnasial utbildning och talar samt skriver flytande på svenska och engelska. Kan du dessutom programmera kommer det finnas goda möjligheter att lära dig mer hos oss.
Som person är du serviceinriktad och har teamet och slutanvändaren i fokus. Du trivs att arbeta i en växlande miljö och har förmågan att bemöta olika typer av människor och underhålla de relationer du bygger. Vi rekryterar i enlighet med Södras medarbetarkompetenser som innebär att samarbeta, agera, utveckla och lära är värdefulla egenskaper.
Placering
Du kommer vara placerad på vårt huvudkontor i Växjö och tjänsten gäller tillsvidare på heltid.
Vill du veta mer?
Om du har frågor kring tjänsten eller verksamheten är du välkommen att kontakta chef för Servicedesk IT Hans Falk på 0470-855 11 alternativt hans.falk@sodra.com. Har du istället frågor kring rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR-Direkt på 0470-895 00. Fackliga frågor hänvisas till Fredrik Dacke, SACO, 0470-855 02 eller Teddy Hedlund, Unionen, 0470-595 61.
Vi använder oss av tester i våra rekryteringsprocesser. Mer information kring rekryteringsprocessen hittar du här; Södras rekryteringsprocess. (https://karriar.sodra.com/departments/service-administration)
Ansök via länken nedan senast den 12 januari. Urvalsarbetet (efter genomförda tester) kommer påbörjas under vecka 3.
Hoppas vi hörs!
Följ oss gärna på Facebook, #jobbapåsödra
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.