Vi söker en ny Operational Assistant till vårt kontor i Göteborg!

Vi söker en ny Operational Assistant till vårt kontor i Göteborg!

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten som Operational Assistant:

I och med den rådande Covid-19-pandemin har många verksamheter behövt stå inför stora omställningar för att den vardagliga driften skall kunna fortlöpa - och så är fallet även hos oss! På Webhelp har vi övergått från att ha alla våra medarbetare On-site till att ha majoriteten av våra Advisors arbetandes hemifrån. Detta har medfört stora krav på omställning från vår sida. Därför har vi nu skapat en ny roll med huvudfokuset på att koordinera insatser med betoning på Facility-relaterade åtgärder.

I rollen som Operational Assistant kommer ditt huvudsakliga fokus att ligga på att stötta de medarbetare som arbetar hemifrån som följd av de rådande omständigheterna gällande Covid-19. Detta innebär att du kommer:

- Bära det yttersta ansvaret för att leveransen av den tekniska utrustning som behövs för Home-Advisors sker på ett korrekt sätt. Vidare kommer du även att behöva finna lösningar för att leverans, upphämtning och retur skall ske på ett så kostnadseffektivt och säkert sätt som möjligt.
- Ansvara för att utvärdera om medarbetare upprätthåller rätt krav för att arbeta hemifrån, men också för processen gällande avtalshantering.
- Agera som en första instans när det kommer till att iordningställa hemmakontor för Home-Advisors.
- Hålla koll på de systemfel som rapporteras och föreslå milda åtgärder för upprepande problem. Dessa eskaleras sedan till vår IT-avdelning.
- Samarbeta med IT- och säkerhetsavdelningen för att säkerställa att utrustning som ej blivit använd under viss angiven period återlämnas till siten.
- Följa upp och organisera så att kundens samt de lokala riktlinjer gällande Covid-19 överenstämmer med hur de hanteras On-site. Exempel är att säkerställa avstånd mellan arbetsytor samt att disinfektera utrustning och andra områden.




Din profil:

- Du är organiserad, självständig och strävar ständigt efter att leverera lösningar
- Du kan ha flera parallella projekt igång samtidigt
- Det är meriterande om du har vana att arbeta med Excel, men ej ett krav.




Krav för tjänsten:

- Du har godkänt i svenska 1 och engelska 5 från gymnasiet
- Du talar flytande svenska och har mycket goda kunskaper i engelska, såväl i tal som i skrift
- B-körkort
- Meriterande att ha tidigare erfarenhet av IT eller teknisk support


Vi erbjuder dig:

- En spännande position inom ett högaktuellt område
- En kort men effektiv utbildning inom vår organisation och våra system.
- Ett tätt samarbete med både Operations och IT på siten.



Detta är ett temporärt kontrakt fram tills oktober.



Vill du söka?

Om detta låter som en roll för dig, tveka då inte att skicka in din ansökan! Vi behandlar ansökningar löpande under ansökningstiden, men ser gärna att du skickar in CV samt personligt brev senast söndag den 28:e juni.

START: Omgående

PLACERINGSORT: Göteborg

ANSTÄLLNINGSFORM: Tidbegränsad anställning fram till oktober med viss chans till förlängning.

ARBETSTIDER: Kl 8-17, måndag - fredag , med reservation för potentiella avvikelser.

SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2020-06-28



Webhelp is a global business process outsourcer (BPO), specialising in customer experience and payment management in addition to sales and marketing services across voice, social and digital channels. From more than 140 sites in 35 countries with 50,000 colleagues, our focus is on engineering performance improvements and delivering a real and lasting transformation in our clients’ operating models to generate financial advantage. We partner with some of the world’s most progressive brands including Sky, Shop Direct, Bouygues, Direct Energie, KPN, Vodafone, La Redoute, Michael Kors and Valentino.

Headquartered in Paris, France, we have grown our revenues by more than 250% in the last 4 years by investing in our people, their work environment and in developing our analytical and operating capabilities to deliver a transformational outsourcing proposition that addresses the challenges of an omni-channel world. Webhelp is currently owned by its management and GBL, a leading global investment holding, as of November 2019. More information can be found at www.webhelp.com (http://www.webhelp.com/)

Non-discrimination:
Webhelp sees diversity as a resource and encourages all regardless of gender, age, religion, ethnic origin to seek employment with us.

Kontaktpersoner på detta företaget

Stefan Cvijetic

Carl Garellick
+46 70 248 39 28
Jennie Olsson
+46702745780

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Webhelp Sweden
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 juni 2020
  • Ansök senast: 28 juni 2020

Besöksadress

Solna Torg 19, Solna
None

Postadress

Solna Torg 19
Solna, 17145

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024