OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Solna men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Höör, Linköping, Kinna, Uddevalla, Karlstad och Visby.
Vi söker nu dig som vill arbeta som assistent och som har tdigare erfarenhet av yrket. Som person är du lugn och stabil och trygg i din roll som assistent. Du är van vid självständigt arbete och har en god initiativförmåga. Du är en bra lyssnare och kan läsa av behovet hos brukaren. Du är glad och positiv och ser hellre möjligheter än svårigheter.
Du delar brukarens intresse som är kultur, träning, matlagning, trädgårdsarbete och att sköta om sitt hem.
Det är viktigt att personkemin stämmer och att du är rökfri. Du som söker är kvinna och har du dessutom erfarenhet av autismspektrum är det ett plus. Den kvinnlig brukaren är 40 plus och går med stöd utomhus. Arbetstiderna är förlagda till dag, kväll, natt och helg.
Vi behöver nu förstärka denna härliga assistentgrupp med fler ordinarie personal. Är du den vi letar efter? Tveka inte att söka. Rekrytering sker löpande.
Vi tillämpar individuell lönesättning och är anslutna till kollektivavtal med Vårdföretagarna.
Varmt välkommen med din ansökan.
I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd.
Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Särnmark Assistans är en servicepartner inom personlig assistans. Verksamheten startades 1992 av Mikael Särnmark och Cecilia Ekholm. Vi tror på individuella lösningar och på människans förmåga att göra egna prioriteringar. Vår ambition är att göra det möjligt för människor att bestämma över sina liv.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Särnmark Assistans Särnmark Assistans, Särnmark Assistans
Särnmark Assistans
HR-ansvarig Karolina Carrick
08-505 920 16
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-0653699 eller 054-7773774
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-065 36 99 eller 054-777 37 74