OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårt Kundcenter bildades hösten 2019 och är en del i LKF´s resa mot ännu nöjdare kunder. Under 2020 ligger vårt stora fokus på att lägga grunden för vår avdelning i form av en utvecklad organisation och nya digitala verktyg och arbetssätt. Vår ambition är att leverera kundbemötande i världsklass både digitalt och i fysiska möten.
Till kundvärdsteamet som består av totalt 10 personer söker vi nu en genuin servicestjärna som med nyfikenhet och hög kvalitetskänsla kan bidra till vår resa mot ännu bättre kundnöjdhet och ökad arbetsglädje på jobbet. Inom kundcenter jobbar förutom kundvärdsteamet även ett team med bostadsuthyrare som vi har ett nära samarbete med.
Det ska vara enkelt att komma i kontakt med LKF och därför arbetar vi kontinuerligt med att vässa våra arbetssätt och processer där vi kundvärdar är den första viktiga kontakten in för våra kunder. Kundcenter är första intrycket och ansiktet utåt – vilket innebär att vi genom vårt agerande och sätt att svara och vara, strävar efter att inge en så bra känsla som möjligt hos kunden och i varje tillfälle leverera ”det lilla extra”. Vårt bemötande, internt och externt, genomsyras av våra värderingar "Pålitlig, mänsklig, långsiktig, utvecklande”.
Rollens huvudsakliga uppgifter innehåller bland annat:
• Ge en proffsig service genom att lösa problem, ge tips och råd, samt anpassa information och tjänster efter kundens behov, vilket sker genom fysiska och digitala möten såsom mail, telefonsamtal, chatt och sociala medier.
• Besvara allmänna frågor kring boendet såsom bokö, uthyrning, tillval, hyra osv.
• Ta emot och hantera externa och interna felanmälningar samt säkerställa hög kvalitet i processen av arbetsorder till hantverkare och tekniker.
• Vara den första viktiga kontakten för kunden och eftersträva minsta möjliga återkomster i kundens ärende.
• Bedöma och upprätta kundärenden och säkerställa rätt mottagare.
• Utföra telefonistarbete.
• Diverse administration såsom fakturahantering och informationsdelning.
Vem är du?
För att trivas och göra ett riktigt bra jobb som kundvärd så krävs det att du brinner för service och bemötande av människor med olika typer av behov. Genom ditt sätt att vara har du förmågan att skapa goda hållbara relationer och sprida energi både internt och externt. Du är en sann lagspelare med ett engagemang som genomsyrar allt du gör, och du har öga för detaljer och kvalitet.
Vi söker dig med ett par års erfarenhet från kundservicerelaterat arbete där du samlat på dig egenskaper och förmågor att prioritera och navigera bland uppgifterna med enkelhet, även i perioder av högre belastning. Du vet att flexibilitet och förmåga att ta snabba beslut är avgörande för ett gott kundmöte. Vidare kan du med enkelhet anpassa ditt bemötande till kunder med olika behov och förutsättningar i en miljö som innehåller kulturella skillnader.
Du blir en del av kundvärdsteamet som ansvarar för det första viktiga intrycket hos kunden och med ditt höga sinne för värdskap och ständiga leende på läpparna säkerställer du att det varma bemötandet blir ett bestående intryck av LKF. Vi ser att du genuint gillar att hjälpa människor och supportera kollegor inom och mellan avdelningsgränserna, likt ”spindeln i nätet”.
Det är avgörande att du gillar att jobba i en dynamisk miljö där vi nu utvecklar våra gemensamma arbetssätt framåt och att du har en välkomnande inställning till nya metoder och utveckling av verksamheten. Din attityd genomsyras av ”can do” och när andra ser problem ser du möjligheter och kommer med förslag på lösningar.
Krav på rollen:
• Eftergymnasial utbildning inom service management, facility management eller motsvarande
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift. Fler språk är meriterande.
• Mycket god systemvana och förmåga att navigera i olika system och informationskanaler. Erfaranehet av Vitec, Lime CRM meriterande.
Då vi är i uppbyggnad av teamet och avdelningen så kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och ta hänsyn till kompetens och egenskaper som kompletterar teamet.
Mer om LKF
LKF AB bildades 1947 och är ett helägt kommunalt bolag. Vi är drygt 250 medarbetare med en jämn fördelning i ålder och i antal kvinnor och män. LKF är ett fastighetsbolag med en kompetent medarbetarstyrka som sträcker sig över många olika befattningar.
Vår vision är fler och bättre hem. Hemmet är en viktig del av människors vardag och bra bostäder gör också Lund mer attraktivt för människor och företag så att staden kan fortsätta att utvecklas där vi har en viktig roll.
Vårt uppdrag är att utveckla attraktiva hyresbostäder där service och personligt inflytande för hyresgästen innebär ett bekymmersfritt och hållbart boende. Totalt äger och förvaltar vi drygt 10 000 bostadslägenheter, vilket är cirka 40 procent av alla hyresrätter i kommunen. Detta innebär att ungefär 20 000 lundabor har sitt hem hos oss.
Vårt kontor ligger på Lilla Tvärgatan i centrala Lund och nu byggs vårt framtida kontor på Brunnshög där vi planerar att flytta in i början av 2022.
Processen
Stämmer ovan kvalifikationer in på dig? Då ser vi fram emot din ansökan!
Frågor om tjänsten skickas till kundcenterchef Hannah Billberg på mail hannah.billberg@lkf.se . Jag har semester och besvarar frågorna inom en vecka. Sista ansökningsdag är 10 aug. Vårt mål är att intervjuerna genomförs i slutet av augusti.
Tjänsten är 100% tillsvidare. Start önskas omgående. Lön efter överenskommelse. LKF erbjuder även ett förmånspaket med tyngd på hälsa och balans i livet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Bertil Lundström, Fastighetschef
046-358553
Charlotta Wærn, Personalchef
046-358535
Linda Edström, Områdeschef
046-35 85 34
Bertil Lundström, Fastighetschef
046-358553
Åsa Johansson, Miljöansvarig
046-358564
Christer Jönsson, Områdeschef
046-358567
Rolf Karlsson, Områdeschef
046-358569
Peter Ovenlund, Byggnadschef
046-358506