Vi söker en Office manager/VD assistent på deltid till BHG Group

Vi söker en Office manager/VD assistent på deltid till BHG Group

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i en nyckelfunktion med kvalificerade administrativa uppgifter i ett stort börsnoterat moderbolag verksamma inom Retail? Vi söker dig som är student idag eller av annan anledning kan tänka dig att arbeta i en 50% anställning. Här finns möjligheten att utvecklas i snabb takt tillsammans med kompetenta kollegor samtidigt som du formar egna rutiner.

Om BHG
BHG är den största onlineaktören inom konsumenthandel i Norden. Vi har utöver våra nordiska verksamheter också en betydande närvaro i övriga Europa, liksom på utvalda marknader utanför Europa. Vår starka position på våra marknader innebär att vi är den största onlineaktören i Europa inom Home Improvement, som innefattar både Do-It-Yourself (DIY) och Heminredning. Genom vårt ekosystem av onlinedestinationer, som kompletteras och understöds av fysiska showrooms och ett omfattande service- och tjänsteutbud, såsom last-mile leveranser och installationer, erbjuder vi marknadens ledande utbud av välkända externa och egna varumärken. Totalt uppgår antalet produkter i gruppen till över 1,7 miljoner, vilket tillsammans med vårt övriga utbud, utgör ett komplett erbjudande inom DIY, fritidsprodukter, möbler och heminredning.

I Gruppen ingår över 100 onlinedestinationer, innefattande till exempel: www.bygghemma.se, www.trademax.se, www.chilli.se, www.furniturebox.se och www.nordicnest.se - och över 70 showrooms. Vårt huvudkontor ligger i Malmö och vi har verksamheter i de flesta europeiska länder. BHG är noterat på Nasdaq Stockholm, med tickern BHG.

BHG:s e-handelsverksamheter har över 3 000 anställda som varje dag arbetar för att skapa en optimal köpupplevelse genom kombinationen av ett oöverträffat produktutbud och smart teknologi, kombinerat med ledande produktexpertis och ett brett utbud av service- och tjänster.

Läs gärna mer om oss på https://www.wearebhg.com/

Om tjänsten
Nu söker BHG Group en person för en delad tjänst. Den ena delen av består av tjänsten som Office Manager och den andra delen består av tjänsten som VD assistent. Det är en ny roll vilket gör att du kommer få vara med på denna resa från början och delvis forma dina egna rutiner. I denna roll får du möjlighet att arbeta med flera varierande arbetsuppgifter samtidigt som du har ett tätt samarbete med bolagets VD, vilket gör att du snabbt får en överblick av bolaget som helhet.

Du kan förvänta dig en VD med lång erfarenhet av Retail som med en stor ödmjukhet ser att ni behöver vara kravställande mot varandra för att skapa de bästa förutsättningarna för ett fint samarbete framåt.

I tjänsten kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

Office Manager delen omfattar:

• Uppdatera organisationsdiagram
• Korrekturläsning av intern-och extern kommunikaton
• Avtalssignering, arkivering, Jira ärenden, posthantering
• Administrera telefonabbonemang och resebokningssystem
• Beställa ny teknik till nyanställda och förbereda inför att de börjar på BHG group
• Planera och koordinera konferenser, julfest och uppmärksamt beställa fika på bemärkelsedagar samt beställa det dagliga kontorsmaterialet

VD Assistent delen omfattar:

• Koordinera VD:s dagliga kalender
• Koordinerar besök inklusive boka resor, hotell och transporter
• Årsplanering, förbereda inför möten och styrelsemöten
• Upprätthålla dokument och presentationer
• Skapa och effektivisera dina egna arbetsuppgifter

Arbetstiden är förlagd dagtid, måndag-fredag, 8:00-17:00, fyra timmar per dag med flexibilitet utifrån överenskommelse. Tjänsten är placerad i Malmö. Tjänsten som Office Manager/VD Assistent är ett konsultuppdrag som inleds med 50% anställning under 6 månader med start enligt överenskommelse.

Om dig
Vi söker dig som vill arbeta i en kvalificerad administrativ roll och är redo för en ny utmaning. Du har arbetat självständigt med kvalificerade administrativa uppgifter tidigare. Du har vana att arbeta i högt tempo och trivs när det är varierande arbetsuppgifter som löser av varandra på daglig basis.

Du har studerat, eller studerar på en eftergymnasial nivå alternativt har motsvarande kompetens förvärvat på annat sätt.

Som person är du lyhörd, initiativtagande och kommunikativ såväl skriftligt som muntligt. Du samarbetar väl med andra människor och besitter en förmåga att bygga förtroendefulla relationer och bibehålla dessa. Du är en person som är trygg och lugn med en glad energi, samtidigt som du kan skilja på det privata och professionella. Du är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har en förmåga att arbeta självständigt och tar eget ansvar för att dina arbetsuppgifter ska bli avklarade på utsatta deadlines likväl som du är en person med integritet. Du har en förmåga att planera, strukturera och prioritera ditt arbete samtidigt som du ser noggrannhet som en förutsättning för att skapa kvalitativt arbete.

Viktigt för tjänsten är:

• Tidigare erfarenhet av självständigt arbete med kvalificerade administrativa arbetsuppgifter.
• Kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska, i tal och skrift.
• Goda kunskaper i samtliga delar av Officepaketet.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och ser gärna att du söker tjänsten så snart som möjligt eftersom urvalet sker löpande.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar BHG Group med Adecco. Rekryteringsprocessen i sin helhet består av inledande personlighets- och problemlösningstester och sedan intervjuer med Adecco och BHG Group. Vi kallar till dessa intervjuer löpande varför vi gärna ser att du ansöker så snart som möjligt.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Cecilia Danlarén på Cecilia.Danlaren@adecco.se alternativt via Adecco 010 – 173 73 00

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se. #LI-Onsite

Välkommen med din ansökan!

Sökord
VD assistent, Office Manager, Adecco, BHG Group AB, Rekrytering, Bemanning, konsult, student, Deltidstjänst, Heltidstjänst, Halvtid, arbete, jobb, administration, Malmö, Skåne

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 december 2022
  • Ansök senast: 21 januari 2023

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Chefssekreterare till VO internmedicin i Landskrona

Chefssekreterare till VO internmedicin i Landskrona

20 december 2024

Chefssekreterare till VO Vuxenpsykiatri Malmö/Trelleborg

Chefssekreterare till VO Vuxenpsykiatri Malmö/Trelleborg

18 december 2024

Planeringssekreterare till Vård och omsorgsförvaltningen i Mölndal

Planeringssekreterare till Vård och omsorgsförvaltningen i Mölndal

19 december 2024