OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en ny spännande utmaning? Nu har du en fantastisk möjlighet att söka tjänsten som Operations Manager på Elgiganten!
Concentrix + Webhelp är ledande inom outsourcad kundtjänst över hela världen med över 440 000 medarbetare globalt och växer i rasande takt. Elgiganten på Concentrix + Webhelp är ett ungt konto som från sommaren 2022 växt till över 150 medarbetare fram tills idag. Kontot är internationellt och växer ständigt i samtliga länder, Sverige, Danmark och Finland. I takt med uppdragets tillväxt har behovet av ytterligare en Operations Manager tillkommit.
I denna roll kommer du arbeta i en dynamisk bransch med krav på högt tempo och ett stort fokus på kundupplevelsen. Operations Manager är tjänsten för dig som vill arbeta i en operativ roll nära verksamheten i en ständigt föränderlig miljö. Kanske har du jobbat som teamledare i liknande verksamhet ett tag och känner dig redo för nästa steg? Kanske har du en liknande position men känner dig redo för en ny miljö och utmaning i en världsledande organisation?
För att lyckas samt trivas i rollen ser vi att du är en strukturerad och inspirerande ledare med kompetens, mod och vilja att hitta snabba lösningar. Vidare är du en ledare som föregår med gott exempel, du är lösningsorienterad, engagerad, kundorienterad samt drivs av att bygga team och leverera resultat. Vi ser att du är en flexibel, anpassningsbar doer som inte dras för att ta beslut och ställa krav.
Exempel på konkreta arbetsuppgifter
- Personalansvar för våra Team Managers och Real Time Managers, vilket innebär bl.a medarbetarsamtal och lönesättning, men även coaching och ledarskapsutveckling.
- Kontinuerligt arbete med de operativa nyckeltalen för kontot i samtliga länder, Sverige, Danmark och Finland.
- På sikt ekonomisk uppföljning tillsammans med ledningen av kontot.
- Att tillsammans med ledningen kontinuerligt arbeta för att bibehålla och utveckla relationen till uppdragsgivaren.
- Kontinuerlig uppföljning av såväl Webhelps som Elgigantens processer i relation till kvalitet, leverans, medarbetare och planering.
Kvalifikationer för tjänsten
- En mycket god social och verbal förmåga.
- God datorvana är ett krav, samt goda kunskaper i MS Office.
- Goda språkkunskaper i svenska och engelska, såväl muntliga som skriftliga.
- Relevant erfarenhet inom BPO/callcenter-branschen
- Meriterande med tidigare erfarenhet av personalansvar samt goda omdömen från ditt ledarskap. Meriterande med erfarenhet av att leda på distans.
- God analytisk förmåga
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Resor kan tillkomma i tjänsten.
START: Omgående, enligt överenskommelse
ANSTÄLLNINGSFORM: Tillsvidareanställning heltid, förtroendearbetstid
ARBETSTIDER: Kontorstider
PLACERINGSORT: På vårt kontor i Göteborg
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2023-10-31
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
För frågor om tjänsten, kontakta ansvarig rekryterare Matilda Olsson, matilda.olsson@webhelp.com
Concentrix + Webhelp is a multinational Business Process Outsourcing company with its head office in Paris, France, that is making business more human for the world’s most exciting brands.
By choosing Concentrix + Webhelp, you will be part of a community of over 440´000 game-changers from more than 190 locations, speaking more than 80 languages in 70+ countries.
Join us at Concentrix + Webhelp you will have the opportunity to be part of a multicultural team, a fast-paced environment, and a diverse pool of engaging projects for some of the most progressive brands worldwide.
More information can be found at www.webhelp.com (http://www.webhelp.com/)
Non-discrimination: Concentrix + Webhelp sees diversity as a resource and encourages all regardless of gender, age, religion, ethnic origin to seek employment with us
Swedish