OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
AxÖ Consulting AB har mer än 50 års samlad erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen.
Vi arbetar med att förse regionens näringsliv och offentliga sektor med rätt kompetens. Vi vill se våra kunder växa och lyckas och vi vill växa och lyckas med dem. Vi sitter strategiskt placerade i Karlskoga och Örebro, två industristäder med flertalet välkända nationella och internationella bolag.
Just nu söker vi en operativ inköpare för ett konsultuppdrag i Karlskoga.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en utbildning inom inköp eller erfarenhet av att arbeta med inköp på operativ nivå, gärna från tillverkande industri. Du har dessutom:
Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. Är strukturerad, initiativtagande med en förmåga att samarbeta Mycket god datorvana. Goda kunskaper i Officepaketet. Erfarenhet av att arbeta i affärssystem.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Upprätta inköpsorder baserad på inköpsanmodan samt säkra att företagets inköpsstrategi, arbetssätt och inköpspolicys tillämpas
- Genomföra köpberedning i samråd med strategisk inköpare och köpkvalitet samt handlägga reklamationsärenden i samråd med köpkvalitet
- Mäta, analysera och förmedla överenskomna KPI:er till leverantörer samt leveransbevaka
- Ansvara för registervård, t.ex. ledtid, för ett antal inköpsartiklar
- Säkerställa att exportkontrollkrav hanteras och är uppfyllda
Information
Detta är ett konsultuppdrag via AxÖ Consulting där du kommer att hyras ut till en av våra kunder i Karlskoga.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsultuppdrag via AxÖ Consulting
För att du skall trivas och må bra på ditt konsultuppdrag arbetar vi kontinuerligt med att ge dig så goda förutsättningar som möjligt. Vi har mer än 50 års samlad erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen, vi vet därför hur viktigt det är att ge dig rätt grund att stå på för att vi tillsammans skall kunna bedriva en professionell konsultverksamhet.
Som konsult är du anställd av AxÖ Consulting men arbetar på uppdrag hos någon av våra kunder. Hos oss får du chansen att utvecklas i din yrkesroll samtidigt som du stärker ditt CV på några av regionens, och till och med Sveriges, mest ansedda och attraktiva bolag. Att arbeta som konsult via AxÖ Consulting är tryggt, roligt och utvecklande samt ett bra sätt att få fart på karriären. För att du skall trivas erbjuder vi dig en fast månadslön, trygga anställningsvillkor och vi arrangerar regelbundet sociala aktiviteter så att vi kan lära känna varandra lite bättre.
AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Olle Öijen
079-337 33 17
Linda Axäng, rekryteringsansvarig
079-342 54 42