Vi söker en Ordermottagare till GG Handel i Skara

Vi söker en Ordermottagare till GG Handel i Skara

Arbetsbeskrivning

Om företaget
GG Handel i Skara AB (GGH) – en del av Wernsing Food Group, importerar och distribuerar livsmedel från utvalda leverantörer i Europa och övriga världen. Bolagets kunder är svenska restaurang- och storköksgrossister och finns över hela landet. Huvudkontoret ligger i Skara. Vi har 13 medarbetare och omsätter ca 170 MSEK. Från egna lager med kolonial-, kyl- och frysvaror kan bolaget erbjuda sina kunder omgående leveranser. Sedan verksamheten startade 1985 har GGH byggt upp trygga och långsiktiga kundrelationer baserade på ett stort utbud av kvalitetsvaror, attraktiva priser och hög leveranssäkerhet. Slutkunderna är restauranger och storkök/storhushåll, fastfood såsom pizzerior, gatukök och hamburger-restauranger.

GGHs ambition är att fortsätta utveckla verksamheten i rollen som en betydande importör och distributör till den svenska livsmedelsmarknaden.
Sedan den 1 december 2014 ingår GG Handel i Skara AB i Wernsing Food Group vilket är ett tyskt familjeägt företag i andra generationen. Wernsing Food Group ingår i Wernsing-koncernen som har verksamhet i 8 europeiska länder med ca 3 850 anställda och en omsättning på drygt 1 miljard EUR.


Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu efter en medarbetare till företagets kundtjänst. Du kommer att steg för steg lära in ansvarsområden och arbetsuppgifter. Vi har ett teamorienterat synsätt och jobbar effektivt i såväl grupp som individuellt. GG Handel arbetar primärt med den svenska livsmedelsmarknaden, men har även vissa internationella kunder. Arbetet är utvecklande och intressant med varierande arbetsuppgifter. Nedan följer ansvars- och arbetsområden som ingår i tjänsten och för kundservicefunktionen.

• Kundorderhantering.
• Fakturering, kreditprövning och kundreskontra.
• Kundsupport, reklamationer och kundserviceärenden.
• Utfrakter, bl.a. samarbeten med åkerier, bokningar samt hantering av fraktfakturor.
• Lagerinventering.
• Statistik.
• Innesälj/merförsäljning.
• Övrigt administrativt arbete.
• Olika projekt inom företaget.


Din profil
Vi söker dig som har gymnasial utbildning med inriktning mot administration och gärna några års erfarenhet av orderhantering och kundsupport. Du hanterar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift samt har en god datavana.

Det primära med rollen är att sätta kunden i fokus. Därför tror vi att du har jobbat inom serviceyrken eller motsvarande administrativa tjänster där du haft mycket kundkontakt. Du har hög social kompetens och kommunikativ förmåga. Ett säljorienterat tänk och agerande är också viktigt att ha med sig. God kunskap och intresse för mat och matlagning är positivt.

För att lyckas i rollen krävs att du trivs med att arbeta i grupp, men du är också van att fatta egna beslut och du hanterar utmanande situationer med både kundens och företagets bästa för ögonen. Vi ser gärna att du som person är utåtriktad och trivs i sociala miljöer. Du har en systematisk förmåga och ett analytiskt tänkande och fördrar ordning och reda.
Det faller sig naturligt för dig att arbeta självständigt och att ta egna initiativ. Som person är du nyfiken, intresserad och engagerad i ditt arbete samt av andra människor.

Tjänsten är på heltid med tillträde så fort som möjligt och du kommer att bli inhyrd konsult via Söder & Co. Uppdraget är till en början fram till sommaren 2022, men eftersom man tror att behovet kommer att vara långsiktigt, finns goda möjligheter till förlängning eller anställning direkt på företaget.

Låter detta som något du skulle trivas med? Tveka då inte att söka tjänsten på www.soderco.se. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut.


Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.

Söder & Co ska bidra till ett inkluderande samhälle där människor utmanas, har framtidstro och känner sig delaktiga. Utifrån kompetensprövning ger vi alla människor möjligheter på arbetsmarknaden och i samhället i stort, oavsett etnicitet, religiös övertygelse eller sexuell läggning. Hos oss gör människor skillnad.

Som anställd hos oss på Söder & Co arbetar du som konsult på uppdrag ute hos våra kunder. För oss är det av största vikt att du känner dig trygg i din anställning. Genom att vi är ett auktoriserat bemanningsföretag, ställer det krav på oss som arbetsgivare och det gör att du som konsult kan känna dig säker på att vi följer de kollektivavtal som är framförhandlade av parterna. Om ditt uppdrag tar slut hos en kund, kommer vi att göra allt vi kan för att hitta ett nytt uppdrag till dig som ligger inom ditt kompetensområde. Tack vare vår lokala förankring har vi många kunder i regionen och ett nytt spännande uppdrag väntar förhoppningsvis runt hörnet. Vi ser till varje individ och dörrarna står alltid öppna för våra konsulter. Genom våra ledord långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende ser vi till att du blir en trygg och nöjd medarbetare. Välkommen att bli en av oss i vårt härliga Söder & Co gäng!

Kontaktpersoner på detta företaget

Richard Thomson
0322-666867
Anders Löfgren
0322-666866
Anders Löfgren
0322-666862
Linda Nydenfeldt
0322-666866
Richard Thomson

Gabrielle Erixon
0322-669669
Richard Thomson
0322-66 68 67
Richard Thomson
0322666867
Fredrik Halvarsson
0763-202750
Fredrik Halvarsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: S&C Bemanning i Vårgårda AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 juni 2021
  • Ansök senast: 31 juli 2021

Besöksadress

Wallentinsvägen 8, Vårgårda
None

Postadress

Wallentinsvägen 8
Vårgårda, 44737

Liknande jobb


18 november 2024

18 november 2024

14 november 2024