OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Tillsammans får vi Sverige i arbete! Vill du bli en av oss?
Enhetens uppdrag
Enhetens huvudsakliga uppdrag är att tillse att myndigheten har en väl fungerande lönetjänst i nära samarbete med Statens servicecenter som sköter myndighetens lönehantering.
Enheten arbetar även med att utveckla HR:s produktstyrning men även med att förvalta och utveckla HR:s personalsystem.
Beskrivning av tjänsten
Vi på enheten Systemstöd och Lön söker nu en Palassokunnig medarbetare till vårt team som dels kan stötta HR-analys, organisationsförändringar och i det systembyte av personalsystem myndigheten står inför.
Arbetet innebär nära samarbete med kollegor inom enheten, HR-avdelningen samt med övriga avdelningar på myndigheten. Arbetet innebär även att stötta medarbetare i organisationsförändringar, HR-analys samt kompetensöverföring av sakkunskaper till kollegor på enheten. Medarbetaren kommer även att arbeta operativt med enhetens uppdrag som är kopplat till Palasso och Heroma-projektet.
Grundläggande krav för tjänsten
- Relevant utbildning för tjänsten alternativ motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt
- Erfarenhet av HR-arbete vid en HR-avdelning
- Erfarenhet av att arbetat med produktstyrning
- Erfarenhet av HR-analys och uttag av HR-data
- Goda kunskaper i personalsystemet Palasso, framförallt Palassoträdet och dess uppbyggnad men även i Palassoanalys
För att lyckas i din roll tror vi att du trivs i en omgivning som förändras och utvecklas. Du är självgående och tar ansvar för din uppgift. Du är noggrann, strukturerad, och serviceinriktad. Du sätter kunden i fokus och anstränger dig för att bidra med lösningar. Du har lätt att lära nytt och anpassa dig till förändrade omständigheter.
Som person har du en positiv människosyn, är prestigelös och kan bidra till en positiv atmosfär. Du har hög integritet och delar Arbetsförmedlingens värdegrund.
Vårt erbjudande
Tjänsten är en tillsvidareanställning på deltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde snaraste eller enligt överenskommelse. Placeringsorten är Göteborg eller Solna i Stockholm.
Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.
Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2022-12-13. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.
På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess på vår hemsida https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss
Urvalstest kan förekomma och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökan.
Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.