OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Cellbes kläder är till för alla! Vår kunskap och vårt starka engagemang för vår kund har resulterat i kampanjen #viärcellbes där vi vill visa hur våra kläder ser ut på vanliga, fantastiska kvinnor i olika åldrar och storlekar. På vår turné genom landet besöker vi henne där hon bor, i hennes egen vardag runt om i svenska städer.
Cellbes startade 1954 som ett postorderföretag. Idag är vi ett av de ledande E-handelsföretagen inom mode och heminredning. Vår drivkraft är att erbjuda favoritplaggen i garderoben, oavsett tillfälle. Det breda storleksutbudet är en viktig del av det och storlekarna går från 34-64 för kvinnor och S-8XL för män.
Cellbes har kontor i Borås, Göteborg och Stockholm. Vi omsätter ca 500 MSEK. Vi är verksamma på 9 marknader i Europa, med kontor i tre av dessa samt ett sourcingkontor i Shanghai. Med en fantastisk personalstyrka på ca 120 medansvariga fortsätter vi vår resa för att nå vår vision: Att på ett hållbart, inkluderande och inspirerande sätt stärka kvinnors självkänsla.
Brinner du för e-handel och har erfarenhet från att utveckla försäljning och lönsamhet inom digital marknadsföring? Vill du vara med och bygga ett modernt och innovativt e-handelsbolag med tydliga mål, anrika rötter och en stark mission? Då är rollen som Performance Marketing Manager på Cellbes något för dig.
Ditt uppdrag
I rollen som Performance Marketing Manager har du ansvaret för att utveckla båda den betalda och organiska trafiken. Utifrån vår kommersiella plan och analys av data optimerar du kampanjer i alla betalda kanaler med målet att leverera kostnadseffektiv trafik och lönsam kundanskaffning. Du ansvarar även för vår organiska trafikanskaffning, genom att leda vårt SEO arbete.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Strategiska och operativt ansvar för trafik och kundanskaffning genom betalda kanaler.
- Ständig utvärdering av kanalmix, med fullt mandat att styra mot maximal effekt av kostnader, CAC och CLV.
- Nära samarbete med digital annonsbyrå för Google/Meta för att säkerställa optimering.
- Självständigt leda arbetet med våra affiliates och retargeting partners.
- Leda det interna SEO arbetet i samverkar med extern SEO byrå.
- Sätta budget och strategi för att nå uppsatta KPIer, samt ständigt följa upp/omvärdera.
- Produktflödeshantering samt hantering av spårning (funnel, enklare åtgärder i gtm och GA-uppsättning)
Din profil
Vi söker dig med starkt kommersiellt resultatfokus. Du drivs av att ständigt förbättra kommersiella beslut och optimera effektivitet. Du är van att jobba självständigt och strukturerat. Du fattar smarta affärsbeslut utifrån analys och data, och du skapar engagemang och förtroende genom god kommunikation.
Tidigare erfarenhet av att:
- självständigt hantera budget och optimering av betald trafik och kundanskaffning, från strategi till genomförande.
- sätta strategisk riktning för SEO, samt leda det interna arbetet med genomförandet.
- bygga långsiktigt goda affärsrelationer, såväl med externa partners som interna intressenter
- analysera data och KPIer för att ständigt förbättra och utveckla affärsbeslut
Kvalifikationer:
- Relevant högskoleexamen inom E-handel/Ekonomi
- Minst 3 års arbetslivserfarenhet inom liknade roll på B2C företag.
- Goda kunskaper i digital marknadsföring, SEO, SEM/Google, Meta, display, retargeting.
- Kunna hantera alla gränssnitt/plattformar; Meta business, Google Ads, Adtraction, Criteo
- God analytisk förmåga, kunna omsätta analys av data till konkreta åtgärder
- God teknisk kompetens
Att jobba på Cellbes
För oss är det viktigt att skapa förutsättningar för våra medarbetare, att ha en balans mellan arbete och fritid. Som medarbetare på Cellbes har du möjlighet att arbeta från våra kontor i Borås, Göteborg och Stockholm, du har också möjlighet att arbeta hemifrån utifrån dina och tjänstens förutsättningar. Vårt arbetssätt, våra processer och hur vi bemöter varandra internt såväl som externt grundas i Cellbes kärnvärden: var modig, driv framåt och arbeta tillsammans. Med rätt engagemang, mål och fokus ökar vi tillsammans försäljningen och lönsamheten för bolaget.
Vi erbjuder möjligheten till varierande arbetsuppgifter med ett produktbolags fokus och stabilitet. Hos oss ligger fokus på att förbättra och utveckla sortimentet, marknadsföra och sälja kollektionen, öka kundnöjdheten såväl som arbetsglädje och utveckling för våra medarbetare. Vi är stolta över vår interna kvalitets- och hållbarhetsavdelning som ständigt arbetar med att säkerställa kvaliteten på våra produkter och hanterar bolagets övergripande hållbarhetsfrågor, är du intresserad av att veta mer om vårt arbete i dessa frågor internt och externt, är du varmt välkommen att kolla in vår senaste hållbarhetsredovisning https://www.cellbes.se/kundtjanst/hallbarhet
Nu söker vi dig som kan ta oss till nästa nivå, passar du in på ovanstående profil och vill höra mer om vad Cellbes har att erbjuda, tveka inte att söka tjänsten redan idag!
Ytterligare information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, tillträde så snart som möjligt. Vi tillämpar löpande urval så passa på söka tjänsten redan idag, dock senast 2022-11-30. Har du frågor kring tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Mimi Darin, Sales and Growth Manager, mimi.darin@cellbes.se. Vi ser fram emot din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Grahm, Marketing Manager
033- 17 31 18
Charlotta Tångstedt, Unionen
033- 17 33 28
Maria Gepertz, Inköpschef Cellbes
033-17 32 38
Elisabeth Olsson
Elisabeth.Olsson@consortiofashion.com
Henrik Aronsson, Team Leader Web Development
henrik.aronsson@cellbes.se
Kristina Hermansson
kristina.hermansson@cellbes.se