Vi söker en personlig assistent

Vi söker en personlig assistent

Arbetsbeskrivning

Vill du ha ett arbete där du hjälper individer att få så hög livskvalitet som möjligt? Är du en ansvarstagande och serviceinriktad person? Då kanske du är vår nya kollega!

Som personlig assistent i Skövde kommun blir du en del av sektor vård och omsorg. Vi erbjuder ett brett utbud av stöd, hjälp och omsorg till människor i alla åldrar. Vår verksamhet ska kännetecknas av ett gemensamt förhållningssätt som grundar sig i trygghet, ansvar och respektfullt bemötande. Vår verksamhet präglas av mänskliga värden och vi vill skapa trygghet för de personer som behöver vårt stöd.

Med ett jobb inom Skövde kommun får du möjlighet att påverka, må bra på jobbet och göra karriär. Tillsammans tar vi Skövde framåt!

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en personlig assistent till en brukare med assistans dygnet runt. Arbetet innebär dubbelassistans under dagtid. Brukaren har behov av stöd, handledning och stöttning i allt som rör omvårdnad, planering av dagen, aktiviteter, matlagning, hemmets skötsel samt följeslagare till daglig verksamhet.

Vi söker dig som vill ha ett spännande och utvecklande arbete. Som personlig assistent får du ett varierande arbete som utförs både i och utanför våra brukares hemmiljö. Du är en stor och viktig del i våra brukares välbefinnande och vårt arbete grundar sig i våra ledord trygghet, ansvar och respektfullt bemötande.

Du arbetar omsorgsfullt och professionellt i samarbete med övriga i arbetslaget och i nära kontakt med våra brukare. Det innebär även att arbeta för god samverkan med andra yrkesgrupper och anhöriga. Som personlig assistent utgår du från brukarens individuella behov, önskemål och genomförandeplan för att på bästa sätt stötta och hjälpa till för att individen ska kunna uppnå en så hög livskvalitet som möjligt i sin vardag. I arbetet ingår sovande jour. Arbete kan förekomma på flera arbetsplatser.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Vara behjälplig med serviceinsatser som exempelvis matlagning, tvätt och städning
• Vara behjälplig med förflyttning och personlig hygien
• Arbete med tydliga rutiner, tydliggörande pedagogik
• Social dokumentation

Djur finns i hemmet så du bör ej vara allergisk.

KVALIFIKATIONER
Att du har godkänd gymnasieutbildning från vård- och omsorgsprogrammet, barn- och fritidsprogrammet eller motsvarande är ett krav. Har du tidigare erfarenhet av liknande arbete är det meriterande. Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning inom för verksamheten relevant område, exempelvis personlig assistentutbildning eller behandlingsassistentutbildning.

Har du kunskaper och erfarenhet från arbete med psykisk eller fysisk funktionsnedsättning och/eller erfarenhet från arbete enligt Individens behov i centrum, IBIC, är det en fördel men är inte ett krav. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från tydliggörande pedagogik.

Du är en ansvarstagande, stresstålig och serviceinriktad person som sätter individens behov i centrum. Du är bra på att samarbeta med kollegor, brukare, anhöriga och andra samarbetspartners både inom och utom den egna organisationen. Vi tror att vi bygger en bättre verksamhet genom samarbete och utveckling tillsammans med andra. För att trivas hos oss är det viktigt att du har ett positivt förhållningssätt och har lätt att anpassa dig till nya förutsättningar. Vi förutsätter att du har lätt för att skapa relationer och att du har ett respektfullt bemötande.

Vi vill att du kan kommunicera muntligt och skriftligt på svenska då arbetet omfattar många kontaktytor och dokumentation. Det är självklart för oss att du har god datorvana och vi ser gärna att du har erfarenhet av dokumentation i journalsystem.

Vid anställning ska utdrag från polisens belastningsregister (Blankett 442.9) kunna uppvisas. Utdraget skall lämnas oöppnat till rekryterande chef. Observera att den normala handläggningstiden för en fullständig ansökan tills att utdraget är dig tillhanda är ca 2 veckor.

ÖVRIGT
Jämställda och jämlika verksamheter är väldigt viktigt för oss. Olika bakgrunder och tillhörigheter ser vi som en tillgång. Våra arbetsplatser ska också vara fria från diskriminerande strukturer.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Helen Nordqvist
0500-498914
Enhetschef Åsa Bergström
0500-498332
Enhetschef Vivi-Anne Hultberg Alt
0500-498952
Enhetschef Susanne Österberg
0500-497976
Avdelningschef funktionsnedsättning Ann-Sofie Söderberg
0500-49 83 92
Enhetschef Malin Eriksson
0500-498441
Vik Enhetschef (från v30) Carola Löfgren
0500-497969
Avdelningschef funktionshinder Ann-Sofie Söderberg
0500-49 83 92
Enhetschef Pernilla Wäringer
0500-497972
Enhetschef Emma Ohlson
0500-498973

Sammanfattning

Besöksadress

Fredsgatan 4 SKÖVDE
None

Postadress

Fredsgatan 4
SKÖVDE, 54183

Liknande jobb


Vikarier till kvinnlig kund i Täby

Vikarier till kvinnlig kund i Täby

19 november 2024

Personlig assistent Skanör

19 november 2024