OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du ha ett arbete där du hjälper individer att få så hög livskvalitet som möjligt? Är du en ansvarstagande och serviceinriktad person? Då kanske du är vår nya kollega!
Som personlig assistent i Skövde kommun blir du en del av sektor vård och omsorg. Vi erbjuder ett brett utbud av stöd, hjälp och omsorg till människor i alla åldrar. Vår verksamhet ska kännetecknas av ett gemensamt förhållningssätt som grundar sig i trygghet, ansvar och respektfullt bemötande. Vår verksamhet präglas av mänskliga värden och vi vill skapa trygghet för de personer som behöver vårt stöd.
Med ett jobb inom Skövde kommun får du möjlighet att påverka, må bra på jobbet och göra karriär. Tillsammans tar vi Skövde framåt!
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en personlig assistent för ensamarbete hos två olika brukare.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Vara behjälplig med serviceinsatser som exempelvis matlagning, tvätt och städning
- Vara behjälplig med förflyttning och personlig hygien
- Social dokumentation
Du arbetar omsorgsfullt och professionellt i samarbete med övriga i arbetslaget och i nära kontakt med våra brukare. Det innebär även att arbeta för god samverkan med andra yrkesgrupper och anhöriga. Som personlig assistent utgår du från brukarens individuella behov, önskemål och genomförandeplan för att på bästa sätt stötta och hjälpa till för att individen ska kunna uppnå en så hög livskvalitet som möjligt i sin vardag.
Du kommer att samarbeta med hemtjänsten vid förflyttningar och vid andra moment. Arbete på flera arbetsplatser kan förekomma.
Arbetet är förlagt till dagtid och varannan helg.
KVALIFIKATIONER
Att du har godkänd gymnasieutbildning från vård- och omsorgsprogrammet, barn- och fritidsprogrammet eller motsvarande är ett krav. Har du tidigare erfarenhet av liknande arbete är det meriterande. Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning inom för verksamheten relevant område, exempelvis personlig assistentutbildning eller behandlingsassistentutbildning.
Du är en ansvarstagande, stresstålig och serviceinriktad person som sätter individens behov i centrum. Vi tror att vi bygger en bättre verksamhet genom samarbete och utveckling tillsammans med andra. För att trivas hos oss är det viktigt att du har ett positivt förhållningssätt och har lätt att anpassa dig till nya förutsättningar. Vi förutsätter att du har lätt för att skapa relationer och att du har ett respektfullt bemötande.
Vi vill att du kan kommunicera muntligt och skriftligt på svenska då arbetet omfattar många kontaktytor och dokumentation. Det är självklart för oss att du har god datorvana och vi ser gärna att du har erfarenhet av dokumentation i journalsystem.
Körkort är meriterande.
Vid anställning ska utdrag från polisens belastningsregister (Blankett 442.9) kunna uppvisas. Utdraget skall lämnas oöppnat till rekryterande chef. Observera att den normala handläggningstiden för en fullständig ansökan tills att utdraget är dig tillhanda är ca 2 veckor.
ÖVRIGT
Jämställda och jämlika verksamheter är väldigt viktigt för oss. Olika bakgrunder och tillhörigheter ser vi som en tillgång. Våra arbetsplatser ska också vara fria från diskriminerande strukturer.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Helen Nordqvist
0500-498914
Enhetschef Åsa Bergström
0500-498332
Enhetschef Vivi-Anne Hultberg Alt
0500-498952
Enhetschef Susanne Österberg
0500-497976
Avdelningschef funktionsnedsättning Ann-Sofie Söderberg
0500-49 83 92
Enhetschef Malin Eriksson
0500-498441
Vik Enhetschef (från v30) Carola Löfgren
0500-497969
Avdelningschef funktionshinder Ann-Sofie Söderberg
0500-49 83 92
Enhetschef Pernilla Wäringer
0500-497972
Enhetschef Emma Ohlson
0500-498973