Vi söker en proaktiv, nytänkande och driven utredningssekreterare

Arbetsbeskrivning

Unga, expansiva Lekeberg är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. Vi tar tillvara på tillväxten genom ständig utveckling och förnyelse inom alla områden. Mångfald, integration och jämställdhet är något som vi strävar emot i alla beslut.
Lekebergs kommun vill vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.

Vår vision är trygghet och nytänkande, naturligt nära.

Lekebergs kommun består bl.a. av centralorten Fjugesta och tätorterna Mullhyttan och Hidinge/Lanna. Med korta avstånd, goda kommunikationer och kommunens strategiska placering är det enkelt att ta del av både landsbygd och stad. Här finns attraktivt boende, ett rikt kultur- och fritidsliv och ett bra företagsklimat.

Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar. Vill du vara med på resan?

Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se


Är du sugen på att arbeta med alltifrån nämndadministration till analys, kvalitetsuppföljning och kommunövergripande förbättringar? Gillar du att ta stort eget ansvar samtidigt som du är en lagspelare? I så fall är du rätt person för oss!
Tjänsten ingår i vår administrativa avdelning på Kommunstyrelseförvaltningen med placering i kommunhuset i Fjugesta.
Avdelningens ledord är proaktiva, nytänkande och drivna och det är något som genomsyrar allt avdelningen gör.


ARBETSUPPGIFTER
Som utredningssekreterare ingår många olika arbetsuppgifter och du kommer vara en del i många kommunövergripande processer och projekt. Lekeberg strävar efter att ligga i framkant kring digital administration och som utredningssekreterare är du en viktig del i det arbetet.

Uppdraget innehåller bland annat:
• Nämndadministration
• Kvalificerade utredningar
• Utveckling av administrativa processer
• Projektarbete
Att vara nytänkande och utvecklingsinriktad ser vi som en självklar del av uppdraget.

Som utredningssekreterare är man en del av ett team som arbetar i nära samarbete med varandra samtidigt som var och en har egna ansvarsområden. Nämndadministrationen utgör huvuddelen av arbetsuppgifterna med inslag av utredningar. Utredningarna kan vara kommunövergripande och omfattande men också ganska smala och begränsade och ämnena kan variera inom hela kommunens olika ansvarsområden.

Arbetet på avdelningen präglas av ett driv framåt och en vilja att testa nya saker.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Högskoleutbildning med inriktning mot statsvetenskap, offentlig förvaltning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• Mycket god IT-kunskap
• Mycket goda kunskaper i tal och skrift och förmåga att uttrycka dig pedagogiskt i komplexa frågor.
Erfarenhet från liknande arbete i en politiskt styrd organisation samt juridisk kompetens är meriterande.

Vi ställer höga krav på att du är noggrann, serviceinriktad och lyhörd. Lagarbete och förmågan till samarbete lägger vi stor vikt vid. Att arbeta digitalt är en förutsättning och att du har en hög egen ambitionsnivå med mycket driv är något som värderas högt hos oss i Lekebergs kommun.
Du tar initiativ och levererar uppgifter i tid med gott resultat och har en förmåga att hantera regelbundna deadlines. Du har ambitionen att ständigt kompetensutveckla dig själv och omvärldsbevakar. För oss är det viktigt att du har en vilja att utvecklas och att du har en positiv inställning till att testa nya saker.
Du har förmågan att arbeta självständigt, har ett strukturerat arbetssätt och lätt att anpassa dig efter ändrade omständigheter. Du tar själv initiativ till att skapa nya kontakter och bygga relationer som möjliggör gott samarbete.
Vidare har du god analytisk förmåga och uppmärksammar samband och helhet.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.



ÖVRIGT
Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.

Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

Kontaktpersoner på detta företaget

Administrativ chef Gustav Olofsson
0585-489 66
Administrativ chef Gustav Olofsson
0585-489 66
Kommunsekreterare, Laxå kommun Anna Eriksson
0584-47 31 02

Sammanfattning

Besöksadress

71681 Fjugesta
None

Postadress

Bang 7
Fjugesta, 71681

Liknande jobb


Utredare

Utredare

16 januari 2023

Utredare till Kansliet för medicin

11 januari 2023

11 januari 2023